محمد رحیمیان

ویولت، زنی است که بیش از ۱۲ سال از مبارزه وی با سرطان می گذرد. در حال حاضر او به زندگی عادی اش برگشته و احتمال برگشت بیماری اش ۱۵ درصد است. بخشی از نوشته زیبای او را در زیر می آوریم.

***

سالها قبل، وقتی شنیدم به سرطان مبتلا شدم، آنرا مترادف با مرگ قلمداد کردم. رفتار دوستانه و محبت های اطرافیانم، مرا شاد نمی کرد. هیچ کس جز آن که این دوران را تجربه کرده نمی تواند احساس واقعی آن روزها را لمس نماید… شیمی درمانی نوعی از درمان است که در آن از داروهای شیمیایی برای از بین بردن سلولهای ناخواسته در بدنم استفاده شد و در فرایند درمان و بهبودی و پیشگیری از ایجاد اشکالات بیشتر به من کمک نمود.

مسلما داروهای شیمی درمانی مانند هر دارویی علاوه بر اثرات مفید و درمانی که دارد دارای عوارض جانبی و ناخواسته ای نیز هست که البته این عوارض در همه افراد ایجاد نمی شوند و شدت آنها نیز در افراد مختلف متفاوت می باشد، اما استفاده از آن در روند درمان نقش بسیار مهمی داشته و لازم است.

 بنابر این من با عوارضی چون تهوع و استفراغ، بی اشتهایی، التهاب و زخم دهان، کاهش وزن، اسهال، خونریزی، ریزش مو و عفونت روبرو شده و از سوی دیگر به دنبال راهی برای کنترل استرس هایم، چگونه غذا خوردنم و به طور کلی وفق دادن خود با روش زندگی جدیدم بودم.

سرانجام من موفق شدم همه چیز را تغییر دهم.

روزهای سخت شیمی درمانی و ماه های خانه نشینی من امروز به سر رسیده. موهای من دوباره رشد کرده و نگرانی تغییر ظاهرم برطرف شده. من مشغول به کار هستم و هر صبح با شوق و شادی بیدار می شوم. حالا معتقدم که سرطان، یک بیماری است و فقط باید برای درمان آن راه طولانی تری پیمود. یکی از بزرگترین معضلات در زمان بیماری، مسئله مالی است که خوشبختانه من با داشتن بیمه، توانستم در آن زمان به دور از نگرانی های آن به درمانم بپردازم و این یکی از مهمترین کمک های من در آن زمان بود …

ویولت پطروسیان

***

سرطان در دنیا هم اکنون یکی از بیماری های قابل پیش گیری و قابل درمان است و ترس بی مورد، حاصل ناآگاهی و بی اطلاعی عموم مردم از آن می باشد. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت آمریکا که مستندترین آمار درباره بیماری سرطان است، ۵۰ درصد کلیه سرطان ها قابل پیش گیری است. هم اکنون در سراسر جهان آمار سرطان رو به افزایش است، اما مرگ و میر ناشی از سرطان کمتر شده است. علت کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان، پیش گیری صحیح، منظم و علمی است که در ۲۰ سال اخیر بالاترین پیشرفت های پزشکی در درمان را به خود اختصاص داده است.

خوب است بدانیم فقط پیش گیری باعث کاهش دوسوم آمار مرگ و میر ناشی از سرطان شده است و باید بر این نکته تاکید کرد که با وجود آمارهای صعودی از ابتلا به سرطان در سراسر دنیا، این بیماری کنترل شده است.

آنچه واضح است اینکه در طی دوران درمان و استفاده از روش های مختلف شیمی درمانی، فرد بیمار قادر به انجام کارهای عادی خود نبوده و همچنین متحمل هزینه های گوناگونی خواهد شد. آرایش بیمه بیماری های سخت بر پایه کنترل و ثبات زندگی فرد بیمار بنا شده و لزوم اخذ این بیمه، در دنیای کنونی، روز به روز بیش از پیش حس می شود.

 برای جسم سالم امروزتان، ارزشی قائل شوید که حتی فردای بیماری، مشکلات مالی نتواند در درمان آن خللی وارد کند.

 

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو انجمن رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbimeh