شهروند- رهبر کره ی شمالی ، کیم جونگ-اون و رییس جمهور کره ی جنوبی ، مون جه- جمعه ۲۷ اپریل در روستایی در نزدیکی مرز این دو کشور دیدار کردند. پیشتر دونالد ترامپ از احتمال این دیدار خبر داده و گفته بود که آمریکا از تمایل کره ی شمالی برای خلع سلاح اتمی بسیار استقبال می کند و برای اطمینان حاصل کردن از این کار هرکاری می کند.

مذاکره و دیدار رهبران دو کشور بسیار به خوبی پیش رفت و کیم جونگ-اون اعلام کرد که در صورت تعهد امریکا به حفظ امنیت این کشور مرکز تسلیحات هسته ای و بمب اتم را تعطیل خواهد کرد.

همچنین رهبران دو کشور قول دادند تا بلندگوهای تبلیغاتی شان را که درون مرز قرار دارد خاموش کنند و در جهت صلح و دوستی و پایان جنگ سرد چندین ساله قدم بردارند.

رئیس جمهور کره ی جنوبی، مون جه-این، طی سخنانش گفت که دونالد ترامپ لایق این است که برنده ی جایزه ی صلح نوبل باشد، زیرا در برقراری رابطه ی دوستانه بین دو کشور نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

رهبران دو کره ضمن دیدار وعده دادند که دست از اعمال خشونت آمیز علیه یکدیگر برداشته و تمام تلاش خود را برای ایجاد صلح به کار بگیرند و کره ی شمالی و جنوبی را از هرگونه تسلیحات نظامی هسته ای و اتمی پاک کنند.