شهروند- هزاران نفر، بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۹ آرویل ۲۰۱۸، برای ادای احترام به کشته شدگان واقعه مرگبار هفته ی گذشته و برای اعلام همدردی خود با بازماندگان این واقعه در نورت یورک تورنتو حضور بهم رساندند و طی یک راهپیمایی با شعار Strong  Torontoدر میدان مل لستمن جمع شدند. در این مراسم چهره های مهم سیاسی کانادا از جمله جاستین ترودو ، کاتلین وین، جان توری و  جولیا پایت حضور داشتند. این راه پیمایی از دو مسیر شروع شد. خیل کثیری از مردم از ایستگاه فینچ به همراه جاستین ترودو به سمت جنوب راهی شدند.

 

گروه دیگری از مردم از ایستگاه شپرد به سمت بالا حرکت کردند و سرانجام هر دوگروه در میدان مل لستمن به هم رسیدند و برای چند ساعت در آنجا حضور داشتند. بزرگان سیاست در این مراسم سکوت کردند و تنها به سخنرانی های دیگران گوش فرا دادند. گفته می شود که حدود ۲۵۰۰۰ نفر در این راهپیمایی حضور داشتند و مردم با حضور صمیمی خود نشان دادند که در هر حادثه ای در کنار یکدیگر ایستاده اند و شهر ما تورنتو در برابر هرگونه حادثه ای متحد و همدل و همراه است.

روز دوشنبه هفته ی گذشته، الک میناسیان ، جوان ۲۵ ساله ی اهل ریچموند هیل با  یک ماشین ون اجاره ای از چهار راه فینچ و یانگ وارد پیاده رو شد و در مسافتی حدود ۲ کیلومتر عابرین را زیر گرفت . این حادثه ی دلخراش ۱۰ کشته و ۱۵ زخمی برجای گذاشت که ۷ تن از مجروحان هنوز در بیمارستان  بستری هستند. این تصادف دلخراش نقطه ی عطفی برای شهر ما تورنتو بود و قلب تمامی اهالی این شهر را عمیقا متاثر و مجروح کرد. امید است که دیگر شاهد چنین حوادثی در شهر آرام و مهربانمان، تورنتو ، نباشیم.