شهروند- هفته ی گذشته اتفاقی نه چندان عجیب و اینبار برای نوه ی باب مارلی دونیشا در شهر ریالتو در ایالت کالیفرنیا افتاد که باعث شد این دختر جوان سیاه پوست پلیس این شهر را تهدید به شکایت کند. دونیشا پرندرگاست به همراه کلی فیف مارشال (Kelly Fyffe-Marshall) ، فیلمساز اهل تورنتو و دو نفر دیگر از دوستان در حال خروج از خانه ای که آن را از Airbnb در این شهر کوچک کرایه کرده بودند با همسایه ی سفید پوستی مواجه شدند که به آنها خیره شده بود. آنها هرچقدر سعی کردند با لبخند و دست تکان دادن با این خانم خوش و بش کنند موفق نشدند و به شوخی پیش خودشان گفتند که حتما الان این خانم پلیس خبر می کند!

 

همین اتفاق هم افتاد و چند ثانیه بعد ماشین های پلیس به آنجا رسیدند و از آنها خواستند که از ماشین پیاده شده و مدارک لازم را لازم را ارائه دهند. آنها در ضمن بازرسی های پلیس از آنها پرسیدند که آیا دلیل آمدن اینها این است که سه نفر از این چهار نفر سیاه پوست هستند و پلیس جواب داد که ممکن است همین باشد.  فیف مارشال به سی بی سی گفته است که پلیس باور نمی کرد آنها خانه را اجاره کرده باشند و مانند دزدها با آنها برخورد کرد!

نوه ی باب مارلی Donisha Prendergast می گوید از پلیس این شهر و آن خانم همسایه که به اشتباه پلیس را خبر کرده است شکایت خواهد کرد. دونیشا ضمن تعریف از تجربه ی اقامتش در تورنتو می گوید که ای کاش پلیس در ایالات متحده ی آمریکا کمی از همسایه ی شمالی اش یاد گرفته بود. او می گوید که زندگی در تورنتو به او نشان داد که وجود شهری خالی از باورهای نژادپرستانه می تواند واقعیت داشته باشد.