شهروند- لیزا اسپور (Lisa Spour) روز مادر به دعوت پسر و عروسش برای مهمانی باربیکیو به منزل آنها، واقع در West Island مونترال رفت. قرار بود این مهمانی جشنی باشد برای پاسداشت مقام مادر و تشکر از مهربانی های او اما لیزا را راهی بیمارستان کرد.

پسر لیزا می گوید که ای کاش به حرف مادرش گوش کرده بود و برای تمیز کردن باربیکیو از برس سیمی استفاده نمی کرد. لیزا بعد از خوردن چندین گاز از همبرگر احساس کرد که چیزی در گلویش گیر کرده است و درد شدیدی را در گلویش احساس کرد.

 

او در ابتدا خیال کرد که شاید لقمه را خوب نجویده است و کمی صبر کرد، اما بعد از اینکه این کار راه به جایی نبرد در نهایت اورژانس خبر کردند و لیزا به همراه خانواده اش راهی بیمارستان شد. بعد از آزمایشات فراوان و انتقال او به بیمارستان اصلی مونترال بالاخره پزشکان موفق شدند یکی از سیم های برس سیمی را که در دیواره ی گلوی لیزا فرو رفته بود خارج کنند و او را از خفگی برهانند.

برای تمیز کردن باربیکیو بهتر است از مدل چوبی استفاده کنیم و این برس های سیمی را کنار بگذاریم. دکتر معالج لیزا در بیمارستان گفت که این اتفاق تازه نیست و اگرچه قرار است این سیم ها جدا نشوند، اما تضمینی برای آن وجود ندارد.