سالیانه میلیونها نفر با اهداف مختلفی به سفر رفته و مدت کوتاهی را در مکانی غیر از محل زندگی خود سپری می کنند. گزارشات متعددی از آلودگی مسافران به میکروبها در حین سفر و اقامت آنها در مناطق مختلف وجود دارند. گهگاه این سوغاتیها ناخواسته باعث زجر شدید بیماران و سردر گمی پزشکان معالج می شوند.

پس از ورود باکتری هیلکوباکتر به بدن، این باکتری به غشای معده حمله می‌کند، غشای معده از شما در برابر اسیدی که بدن برای هضم غذا استفاده می‌کند، محافظت می‌کند. وقتی باکتری معده آسیب قابل توجهی به غشای معده وارد کرد، اسید می‌تواند وارد غشا شود و باعث به وجود آمدن زخم معده گردد. زخم معده موجب خونریزی، عفونت و جلوگیری از حرکت غذا در دستگاه گوارش می‌شود.

علت میکروب معده غذا، آب یا ظرف آلوده است. این بیماری در کشورها یا جوامعی که فاقد سیستم فاضلاب مناسب هستند یا آب سالمی ندارد بیشتر شایع است. همچنین باکتری معده از طریق تماس با بزاق یا مایعات دیگر بدن فرد مبتلا به آن قابل سرایت است.

میکروب معده در کودکان شیوع بیشتری دارد و بسیاری از افراد در دوران کودکی به این بیماری مبتلا می شوند، اما این باکتری به بزرگسالان نیز قابل سرایت است. این باکتری‌ها برای سالیان زیادی در بدن زندگی می‌کنند و در اغلب موارد افرادی که آلوده به این باکتری می‌شوند دچار زخم معده و علائم دیگر نمی‌شوند و در صورتی که زخم معده دارید، درد شدید یا خفیفی را در شکم خود احساس می‌کنید. این دردها موقتی هستند، اما وقتی معده شما خالی است، مثلاً بین وعده‌های غذایی یا در نیمه شب، این درد اغلب بیشتر حس می‌شود. این درد می‌تواند بین چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. پس از غذا خوردن، نوشیدن شیر یا مصرف آنتی اسید درد تا حدودی تسکین پیدا می‌کند. علائم دیگر زخم معده ناشی از میکروب معده شامل موارد زیر می‌شود:

* نفخ

* آروغ

* فقدان احساس گرسنگی

* تهوع

* استفراغ

* کاهش وزن بدون دلیل مشخص

زخم‌ها باعث خونریزی معده یا روده می‌شود که برای سلامتی شما خطرناک است. در صورت داشتن یکی از علائم زیر، سریعاً به پزشک مراجعه کنید:

* مدفوع خونی، تیره یا قرمز رنگ

* احساس خستگی بدون دلیل خاصی

* رنگ پریدگی پوست

* استفراغی خون آلود و شبیه قهوه آسیاب شده

* دل درد شدید

بعضی افراد با داشتن کردیت کارت، بر این باورند که در زمان مسافرت دارای بیمه مسافرتی هستند.

در صورتی که چنین نیست و غالبا تمامی کردیت کارت ها دارای بیمه مسافرتی نیستند و آنچه می بایست دقت کرد پوشش بیمه مسافرتی و به عبارتی نافذ بودن بیمه و شرایط آن در هنگام مطالبه خواهد بود. قوانین بسیاری است که موجب می شود شما حتا با داشتن آن، تجدید نظر بفرمایید و بیمه نامه ای مستقل بنا به شرایط خودتان و مسافرتتان تهیه و اختیار کنید.

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل میآوریم که تجربه  های خوب وبد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com