شهروند- مامودو گاساما پناهنده ی ۲۲ ساله ی اهل مالی شنبه شب مرد عنکبوتی شد و از یک ساختمان پنج طبقه بالا رفت تا بتواند جان پسر بچه ی چهارساله ای را که از بالکن طبقه ای آویزان شده بود نجات دهد. این اتفاق در منطقه ی ۱۸ پاریس افتاد. این اقدام گاساما باعث شد که رییس جمهور فرانسه به طور ویژه و در کاخ ریاست جمهوری فرانسه از او تشکر کند.

امانوئل ماکرون دیروز دوشنبه ضمن تقدیر از گاساما مدال افتخار را به همراه شهروندی فرانسه به دلیل این اقدام انساندوستانه به او اهدا کرد و همچنین گفت که گاساما می تواند به عنوان یک آتش نشان مشغول به کار شود.

مامودو گاساما (Mamoudou Gassama) در هنگام دریافت این هدیه ویژه گفت که اگرچه می تواند به صورت قانونی در ایتالیا اقامت کند و تمام مراحل قانونی را طی کرده است، اما تمایل دارد که در فرانسه پیش برادرش بماند.

گاساما از تجربه ی شنبه شب چنین می گوید. او به همراه دوستانش مشغول پیاده روی بود که ناگهان متوجه شد کودکی از بالکن آپارتمانی آویزان شده است. او برای کمک به این کودک ثانیه ای درنگ نکرد و بی مهابا به کمک دست انداختن به میله های بالکن از ساختمان بالا رفت و توانست جان این کودک چهارساله را نجات دهد.

امانوئل مکرون در جلسه اش با گاساما گفت کاری که او کرده است بسیار ارزشمند است و میلیون ها انسان در دنیا به او نگاه می کنند.