شهروند- رئیس جمهور ایالات متحده ی آمریکا، دونالد ترامپ، سه روز مهلت دارد تا تصمیم بگیرد که آیا تعرفه های مالیاتی استیل و آلومینیوم را برای کانادا در نظر می گیرد یا خیر، و دولت کانادا اعلام کرده است که برای تلافی آماده است. وزیر امور خارجه ی کانادا، خانم کریستیا فریلند، دیروز سه شنبه اعلام کرد که کانادا از نیروی کار خود در این بخش به طور کامل حمایت می کند و آماده است تا به صورتی مناسب به هرگونه تصمیمی که از جانب ایالات متحده ی امریکا گرفته شود پاسخ دهد.

کریستیا فریلند بعد از نشستی دو ساعته با رئیس امور بازرگانی ترامپ گفت که آنها درباره ی تهدید مرتبط با تعرفه های مالیاتی صحبت کرده اند اما از جزییاتش چیزی عنوان نکرد.

دونالد ترامپ به طور موقت کانادا را از تعرفه های ۲۵ درصدی استیل و ۱۰ درصدی آلومینیوم معاف کرده است، اما این معافیت های مالیاتی روز جمعه به پایان می رسد و هنوز روشن نیست که آیا ادامه خواهد داشت یا خیر.

ترامپ تهدید کرده است در صورتی که مذاکرات نفتا روند خوبی را با کانادا ادامه ندهد، این معافیت را برای کانادا لغو خواهد کرد. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بعد از تماس تلفنی اش با دونالد ترامپ در رابطه با این تعرفه های مالیاتی بسیار ابراز نگرانی کرده است.