شهروند- تولید کنندگان آلومینیوم و فولاد و اتحادیه های این صنعت از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، می خواهند که تعرفه های مالیاتی بر روی کالاهای وارداتی از آمریکا را سریع تر اعمال کند.

 

 

هفته ی گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا معافیت مالی کانادا، مکزیک و اتحادیه ی اروپا را برای واردات آلومینیوم و فولاد به ایالات متحده برداشت. بر اساس محدودیت های جدید صادرکنندگان کانادایی باید ۲۵ درصد مالیات بر روی استیل و ۱۰ درصد مالیات بر روی آلومینیوم پرداخت کنند. تولیدکنندگان کانادایی می گویند که تنها چند روز بعد از اعمال این تعرفه های مالیاتی شاهد رکود در بازار آلومینیوم و استیل هستند و بسیاری از کارگران این بخش در معرض خطر از دست دادن مشاغل شان قرار گرفته اند و لزومی ندارد که کانادا برای اعمال تعرفه های مالیاتی بر روی کالاهای آمریکایی تا ماه جولای صبر کند.

اواخر هفته ی گذشته جاستین ترودو به همراه وزیر امور خارجه کریستیا فری لند در نشستی خبری گفتند که کانادا با این اقدامات آمریکا مقابله می کند و برای ۱۰۰ نوع کالای وارداتی از آمریکا مالیات اعمال خواهد کرد که از اول جولای سال ۲۰۱۸ قابل اجراست. اما تاثیر مالیات های اعمالی بر روی آلومینیوم و فولاد کانادا به سرعت قابل رؤیت است و بسیاری از کامیون های حامل این آهن آلات در یکی دو روز گذشته از مرز بازگردانده شده اند.