اگر در زمان سفر داروهای نسخه ای را همراه دارید، جهت به وجود نیامدن هرگونه مشکل با ماموران گمرک باید یک برگه که حاوی توضیح پزشک تان است همراه داشته باشید. قوانین و موارد مورد نیاز از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ـ یک برچسب واضح از بیمارستان یا داروخانه بر روی ظرف داروی اصلی که نام کامل شما را که در گذرنامه تان است، نام داروخانه و نام دارو و مقدار مصرف را نشان دهد.

ـ یک کپی از نسخه تجویزی به همراه نام و نوع دارو.

شما ممکن است در صورت از دست دادن یا دزدیده شدن داروها به این اطلاعات نیازمند باشید.

اگر عینک دارید یا از لنز استفاده می کنید داشتن نسخه تجویزی به شما کمک خواهد کرد که در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.

داروهای ضروری را باید در دو ساک مختلف قرار دهید که در صورت دزدیده شدن یا گم شدن یکی از آنها، یکی دیگر را داشته باشید. یک مقدار اضافه از داروهایتان را  برای مواردی که بیشتر از حد انتظار در آنجا ماندید، همراه داشته باشید. مصرف داروهای فشار خون، افسردگی و غیره را متوقف نکنید، یا مقدار داروی خود را در طی سفر به دلیل اینکه به صورت ناگهانی احساس بهتری دارید، کاهش ندهید.

وارد کردن و استفاده از برخی داروهای بدون نسخه، مکمل های رژیمی و محصولات گیاهی و هومیوپاتی استفاده شده در کانادا، در سایر کشورها غیرقانونی بوده یا ممکن است نیاز به نسخه تجویزی داشته باشد. با سفارت تماس بگیرید یا با کشور مقصد پیش از خروج از کانادا مشاوره کنید که داروهای با نسخه و بدون نسخه ای که می خواهید با خود وارد کشور کنید، مجاز هستند.

بیمه مسافرتی با هدف دستیابی به آرامش روانی مسافر در طول سفر تبیین شده، بنابراین عاقلانه این است که با اخذ بیمه از پرداخت هزینه های سنگین در وضعیت های اضطراری جلوگیری کنیم و فراموش نکنید بیمه مسافرتی را حتمن از شخصی متخصص در این امر دریافت کنید تا در زمان Claim متوجه کاستی های بیمه که در اثر عدم تجربه و دانش ارایه دهنده آن می تواند رخ دهد نشوید. همیشه در نظر داشته باشید که هرگز بدون بیمه به سفر نروید، زیرا حادثه، لحظه ، مکان و سن نمی شناسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با Travelling with medication مشورت کنید.

ترجمه و منابع: www.travel.gc.ca

   www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه  های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com