شهروند- داگ فورد دیشب دولت لیبرال را بعد از ۱۵ سال  شکست داد و با نشستن بر سر جای کاتلین وین، رهبر حزب لیبرال، نخست وزیر جدید انتاریو شد . داگ فورد در سخنرانی  اش بعد از اعلام پیروزی حزب محافظه کار اعلام کرد که این پیروزی متعلق به مردم انتاریو است و او تمام تلاشش را خواهد کرد تا انتاریو را به استان بهتری تبدیل کند.

در انتخابات روز گذشته تعداد صندلی های مجلس به ترتیب زیر به احزاب انتاریو اختصاص داده شد: از مجموع ۱۲۴ صندلی ۷۵ جایگاه به نمایندگان حزب محافظه کار، ۳۹ صندلی به حزب NDP، ۷ صندلی به حزب لیبرال و در پیروزی بی سابقه برای حزب سبز ۱ صندلی به این حزب تعلق گرفت و رهبر این حزب  Mike Schreiner با برنده شدن در حوزه ی گوئلف توانست به عنوان نماینده وارد مجلس شود و تاریخی جدید را برای این حزب رقم بزند.

حزب لیبرال بعد از ۱۵ سال نتوانست حتی تعداد حداقل کرسی مجلس که ۸ تاست را از آن خود کند و کاتلین وین دچار شکستی تاریخی شد. کاتلین وین توانست در حوزه ی دان ولی غربی پیروز شده و به عنوان نماینده به مجلس راه خواهد یافت. او در پی شکست حزبش در انتخابات از رهبری حزب لیبرال استعفا داد.

در حوزه ی اوکریج_ریچموندهیل مایکل پارسا، نماینده ی محافظه کار، توانست با حدود ۱۰,۰۰۰ رأی نماینده ایرانی لیبرال این حوزه ناهید یعقوبیان را شکست داده و به مجلس راه یابد. کاتلین وین، آندریا هوروت و جان توری هرکدام در پیامی جداگانه به داگ فورد تبریک گفتند و داگ فورد در ضمن سخنرانی پیروزی اش اعلام کرد که اگرچه رهبران احزاب در مناظرات انتخاباتی با یکدیگر تفاوتهای بارزی داشتند، اما همه ی آنها اعتقادات مشترکی را دارند و به یکدیگر کمک خواهند کرد که شرایط را برای مردم انتاریو بهبود دهند.