شهروند- رابرت دونیرو بازیگر معروف و محبوب سینمای هالیوود روز دوشنبه ضمن  افتتاح رستوران جدیدش به نام Nobu در تورنتو از مردم کانادا به دلیل رفتار احمقانه ی رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، معذرت خواهی کرد. رابرت دونیرو گفت، رفتار دونالد ترامپ حال بهم زن و احمقانه است و از جاستین ترودو و دیگر رهبران دنیا که در نشست G7 به کانادا آمده بودند، معذرت خواهی کرد.

او گفت که از اینکه در تورنتو حضور دارد بسیار خوشحال است. رابرت دونیرو یکشنبه شب نیز در مراسم اهدای جوایز Tony حضور داشت. در مراسم افتتاح رستوران و هتل Nobu در خیابان Mercer جان توری شهردار تورنتو نیز حاضر بود.

جان توری از رابرت دونیرو به دلیل همدردی اش با مردم کانادا بسیار تشکر کرد و اعلام کرد که کانادایی ها و مردم تورنتو از رفتاری که ترامپ بعد از اجلاس سران G7 نسبت به این کشور نشان داد و مواضع اخیر آمریکا نسبت به کانادا  دلخور هستند.

جان توری همچنین گفت که رابرت دونیرو به دلیل این رفتار و مواضعش نسبت به ترامپ شایسته ی دریافت کلید تورنتو است. شهردار تورنتو از نخست وزیر جدید انتاریو، داگ فورد، نیز سخن گفت و اعلام کرد که مواضع داگ فورد بسیار به او نزدیک است و امیدوار است که بتواند با کمک ایشان شهر بهتری را برای زندگی اهالی اش بسازد.