شهروند- جان توری شهردار تورنتو دیروز سه شنبه اعلام کرد که در مذاکرات نفتا و روند برنامه های تجاری با ایالات متحده ی امریکا به همراه داگ فورد نخست وزیر جدید انتاریو در کنار جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ایستاده است و برای بهبود روابط و تسهیل مذاکرات نفتا از هیچ کمک و تلاشی فروگذار نکرده است. این اظهارات جان توری در پی حملات کلامی اخیر دونالد ترامپ و برخی دیگر از مقامات کاخ سفید به جاستین ترودو انجام شد.

جان توری همچنین اعلام کرد که با صاحبان بیزینس ها و کمپانی های بزرگ امریکایی در تورنتو صحبت می کند و  از آنها می خواهد که به دونالد ترامپ نامه نوشته و اهمیت روابط تجاری با کانادا را برای او توضیح دهند.

جان توری می گوید در روابط با کانادا هیچ جایی برای سخنان تهدید آمیز و زشت وجود ندارد و کانادا از نیروی کار و مردمانش دفاع می کند. روش کانادا در روابط دیپلماتیک روشی منطقی، آرام و صلح آمیز است و علی رغم تمام تنش های موجود، کانادا همچنان این روش را ادامه خواهد داد.

جان توری قرار است در طی هفته های آینده با همتایان خود در شهرهای مهم آمریکا دیدار کند و هدف از این دیدار مناظرات درباره ی اهمیت روابط تجاری کانادا و آمریکاست.