شهروند ـ در شهروند ستونی به معرفی ایرانیان موفق و دستاوردهایشان در ادبیات، ورزش، هنر، علم، سیاست و حرفه تخصصی شان در هر گوشه ی جهان، حتی در ایران اختصاص داده شده است. می دانیم که خبر بسیاری از موفقیت ها به رسانه ها راه پیدا نمی کند و تنها در جمع کوچک خانواده و آشنایان عنوان می شود، پس اگر فرد موفقی در اطراف خود می شناسید، لطفا به ما معرفی کنید. ما به دنبال مشهورترین ها نیستیم، اتفاقا یکی از اهدافمان این است که بتوانیم آنها را که تا کنون تلاش و خلاقیت و استعدادشان تغییری در زندگی خود و یا دیگران به وجود آورده، ولی دیده نشده اند، به دیگران معرفی کنیم.

در شماره های گذشته مهوش ثابت، آوا هما، سمیرامیس کیا، سونا مقدم، مهدی رضانیا، مریم حفیظی راد، سارا رحیمی، سعید ولدبیگی، نسرین متحده، سوسن رشیدی، بامداد اسماعیلی، عصمت صوفیه، کامران وفا، یارا شهیدی، سایه اسکای، مهران انوری، گلریز قهرمان، وحید رجب لو، شکوفه آذر، زهرا نعمتی، مریم ناظمی، مهسا قربانی، مینو اخترزند، بهروز بوچانی و آرش کمالی سروستانی، بیتا دریاباری، فرح کریمی، گلاره زاده، اشرف قندهاری(بهادرزاده)، تیمور الیاسی، اعضای تیم فوتسال زنان ایران، رضا مریدی و مریم طوسی را معرفی کردیم.

این هفته با گلدی قمری، اولین زن ایرانی ـ کانادایی نماینده در مجلس انتاریو آشنا می شویم.

پنج شنبه ی گذشته، ۷ جون ۲۰۱۸ انتخابات استانی انتاریو، بزرگترین استان کانادا برگزار شد. پس از اعلام نتایج دو ایرانی جوان، مایکل پارسا و گلدی قمری ۳۳ ساله برای اولین بار از حزب کانسرواتیو وارد مجلس انتاریو شدند.

زمانی که گلسا(گلدی) قمری، وکیل تجارت بین الملل و مالک کسب و کار، توانست رقبای درون حزبی اش را کنار بزند و کاندیداتوری حزب محافظه کار را برای حوزه ی کارلتون به دست آورد، یعنی نوامبر ۲۰۱۶ ، شهروند این خبر را منتشر کرد. گلدی آن زمان، بعد از غلبه بر هم حزبی اش برندون پارسل، در توئیتر خود نوشت: هیچگاه به اندازه ی امروز به کانادایی بودن خودم مفتخر نبوده ام.

به نوشته ی مجله ی “اتاوا لایف” داستان گلدی داستان کانادا است. پدر و مادرش در سال ۱۹۸۶ از ایران مهاجرت کردند. آنها برای ایجاد یک زندگی جدید و موفق و بزرگ کردن فرزندانشان در کانادا سخت تلاش کردند. پدرش برقکار بود و مادرش در یک نهاد غیرانتفاعی کار می کرد. آنها به گلدی و خواهرش که مهندس هوافضا است آموختند که موفقیت از طریق کار سخت، عزم، مسئولیت و فداکاری به دست می آید.

گلدی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه تورنتو گرفت و سپس در مدرسه حقوق دانشگاه اتاوا ادامه تحصیل داد. پس از فارغ التحصیلی، او در دفتر وکلای تجاری Hazlolaw با تخصص در قانون تجارت بین المللی و حل اختلاف مشغول به کار شد. در سال ۲۰۱۳، او  مشاور حقوقی مدیر Grey, Clark, Shih and Associates شد و شرکت حقوقی خود را در حوزه ی تجارت و بازرگانی به نام Golsa Ghamari Professional GGPC راه اندازی کرد. او در پست های معاونت سازمان خدمات مهاجرتی محلی اوتاوا و عضویت هیئت مدیره و صندوق حمایتِ شبکه تجارت زنان اتاوا فعال باقی ماند. همسر گلدی Wayne استاد آمار در دانشگاه کارلتون است.

گلدی می گوید، هیچگاه به فکر کاندیدا شدن و شرکت در انتخابات نبوده، اما اواخر سال ۲۰۱۴ گفت وگو و مشورت با Manny Montenegrino وکیل، مربی و از فعالان طولانی مدت حزب کانسرواتیو، او تشویق شده که به حوزه ی سیاست قدم بگذارد.

پیش از پیروزی، گلدی در پاسخ به این پرسش که چرا در زمینه ی سیاست استانی وارد عمل شده می گوید، من یک وکیل هستم اما کسب و کار کوچکی هم دارم. سیاست های دولت “وین” باعث از بین رفتن کسب و کارهای کوچک شده. من ۳۳ ساله هستم و وقتی دولت لیبرال روی کار آمد ۱۸ ساله بودم. در بین دوستان و همکارانم افرادی را می بینم که کار تمام وقت ندارند، نمی توانند خانه بخرند یا در توانشان نیست که تشکیل خانواده دهند. من فکر می کنم دولت وین دور از دغدغه های روزمره ی مردم است.

در انتخابات امسال انتاریو، گلدی موفق شد از حوزه ی کارلتون در اتاوا با ۵۱.۳ درصد آرا و با ۲۵۷۹۸ رای به مجلس انتاریو راه پیدا کند و به عنوان اولین زن ایرانی تبار به مجلس قانون گذاری در آمریکای شمالی وارد شود.

حوزه ی کارلتون در اتاوا حوزه ای جدید در انتخابات ۲۰۱۸ است. این حوزه نقاط بیرون شهری شرق و جنوب و غرب اتاوا از جمله استیتزویل را در بر می گیرد.

برای این نماینده جوان ایرانی تبار موفقیت آرزو می کنیم.