شهروند- دیروز چهارشنبه فیفا اعلام کرد که پیشنهاد کانادا، آمریکا و مکزیک پذیرفته شده است و این سه کشور می توانند به کمک هم میزبان بازی های جام جهانی سال ۲۰۲۶ باشند. برای اولین بار است که بازی های جام جهانی فوتبال در کانادا و به میزبانی سه کشور برگزار می شود.

در جام جهانی امسال که پنجشنبه در روسیه آغاز شد، ۳۲ تیم شرکت دارند، اما در سال ۲۰۲۶ جام جهانی فوتبال دارای ۴۸ تیم خواهد بود که روی هم ۸۰ بازی ارائه خواهند داد.

تاکنون قرار است که ۶۰ تا از این بازی ها در آمریکا، ۱۰ تا در کانادا و ۱۰ تا در مکزیک برگزار شود اما فیفا اعلام کرده است که ممکن است در تعداد بازی هایی که هر کشور میزبانی می کند تغییراتی حاصل گردد. در کانادا قرار است بازی ها در شهرهای تورنتو، مونترال و ادمونتون انجام شود و ونکوور یکی از شهرهایی است که از همان ابتدای کار اعلام کرد نمی خواهد میزبان این مسابقات باشد زیرا دلیلی نمی بیند تا هزینه ی بالای این بازی ها را بر مردمان این شهر تحمیل کند. معمولا  تیم کشور میزبان بدون هیچگونه شرطی در بازی ها حضور دارد و در دسته بندی جدول ها قرار می گیرد مگر اینکه قوانین فیفا تا آن زمان تغییر کند.

اگرچه میزبانی بازی های جام جهانی عواید مالی فراوانی برای کشورهای میزبان به همراه دارد و مشاغل زیادی در آن مدت ایجاد می شود اما نباید نادیده بگیریم که این میزبانی هزینه های بسیار زیادی را نیز بر گردن شهرداری ها می گذارد مانند هزینه ی بهبود استادیوم ها، تأمین امنیت بازیکن ها و بسیاری موارد دیگر. بسیاری از متخصصان و علاقمندان به فوتبال عقیده دارند که میزبانی های بازی های جام جهانی تاثیر خوبی بر روند بهبود این ورزش در کشورهای میزبان دارد و باعث توسعه ی این ورزش و صنعت مرتبط آن خواهد شد.