مفسران تلویزیونی، سفرپرخرج، با اهمیت و پربرکت آیت الله خامنه ای به قم را برای کسب مشروعیت و بیعت جدید می دانند و می پرسند چرا ایشان دائم می خواهند از مردم بیعت تازه بگیرند؟ و چرا سران سایرکشورها چنین کاری نمی کنند؟
این مفسران می پرسند رهبران اروپا و آمریکا عقلشان نمی رسد که هر چند ماه یکبار، به بهانه ای مردم را بکشند توی خیابان تا تظاهراتی بکنند، زنده باد مرده بادی بگویند، رهبر یا رئیس جمهورشان را مورد تائید مجدد قرار دهند و دوباره با او بیعت کنند و آخر سر هم یک ساندیس خنک بگذارند کف دستشان تا جگرشان حال بیاید؟
حالا گیرم که رهبران اروپائی غرق در فساد و خوشگذرانی هستند و وقت چنین کارهائی را ندارند، عراقی ها چی؟ افغانی ها چطور؟ لبنانی ها، و سوریه ای ها چی؟ مردم عربستان وکویت و ترکیه چی؟ یعنی آنها هم عقلشان نمی رسد؟
به نظر من این مفسرین توجه ندارند که بیعت، حالت نان بربری را دارد . داغ و تازه اش را می شود خالی خالی هم خورد وکیف کرد اما اگر یکروز بماند و بیات شود، حالت لاستیک پیدا می کند که نه تنها خوردنی نیست، بلکه دندان آدم را هم از جا می کند بخصوص اگر دندان آدم مصنوعی باشد!
اگر سران سایرکشورها مثلا اوباما از ناچاری به همان رای چهارسال یکبار مردم دل خوشند، ما که نباید از آنها تقلید کنیم و نان بربری بیات گاز بزنیم؟!
وحشت از یارانه!
مملکته داریم؟ اوضاعی شده که مردم از یارانه هم می ترسند! یارانه یا به قول آقای صدیقی امام جمعه تهران، رایانه! عبارت از چهل هزارتومن پول نقد است که قرار است به حساب ۶۰ میلیون نفر از مردم ریخته شود و هر انسان عاقل و بالغ می تواند برود بانک این چهل هزارتومن را بگیرد و با آن کیف کند. آخر پول نقد هم ترس دارد؟
من که عقلم نمی رسد، اما شاید مردم به این خاطر از یارانه می ترسند که می دانند چهل هزارتومن را که گرفتند، باید چهل پنجاه هزارتومن هم بگذارند روی آن تا بتوانند همان چیزهائی را که قبلا با چهل هزارتومان می خریدند، بخرند؟!
و همین ترس باعث شده است تا به نوشته سایت های خبری، مردم از ترس گرانی به ذخیره مواد خوراکی بپردازند. همین آقا را توی عکس نگاه کنید . بابا چه خبره آخه؟ قحطی که نشده. اینها چیه خریدی؟ اگر روزی روزگاری آقای احمدی نژاد را در خیابان دیدید که برای منزلش اینجوری خرید کرده بود، شما هم حرص بزنید و دوبرابر ایشان خرید کنید ولی تا آن روز صبرکنید، به امید خدا دولت همه چیز را روبراه می کند!
پیشرفت علم را چگونه اندازه می گیرند؟
علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن گفت تولید علم در ایران یازه برابر متوسط تولید علم در جهان است.
خبرنگار ما که در جمع خبرنگاران حضور داشت پرسید قربان علم و عَلمَ در زبان فارسی یک جور نوشته می شود. شاید منظورتان عَلمَ وکتلی است که در عزاداری ها استفاده می شود؟
آقای محرابیان فرمودند پسرجان اگر منظورم علم وکتل بود می گفتم تولید ما در ایران یازه هزار برابر دنیاست. منظورم علم و دانش است.
خبرنگار ما پرسید میشه بفرمائید چه جوری اندازه گرفتید که متوجه شدید تولید علم در ایران یازده برابر دنیاست؟
ایشان فرمودند کارشناسان ما وسائل حیرت انگیزی برای این کار اختراع کرده اند که نمی خواهم نام ببرم تا کشورهای دیگر یاد بگیرند، اما برای اطمینان شما باید بگویم که من خودم هم این اندازه را کنترل کردم، درست یازده برابر بود، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.
وی سپس با لبخند به خبرنگار ما گفت برای اینکه بدانی من چه آدم سختگیر و دقیقی هستم و در اندازه گیری ها چقدر وسواس دارم، بگذار برایت بگویم که هروقت سوار هواپیما می شوم و خلبان اعلام می کند هواپیما در ارتفاع مثلا “یازده هزارپائی” پرواز می کند ، تا با ” پای” خودم اندازه نگیرم قانع نمی شوم! و جالب است که بدانی همیشه هم متوجه شده ام که خلبان الکی چنین ارتفاعی را گفته که گرانی بلیت هواپیما را توجیه کند، و وقتی به مقصد رسیده ایم، با دعوا و مرافعه وکتک وکتک کاری هم که شده، چند هزار تومنی از پولم را پس گرفته ام!

یاد خدا! درسته، موقع نماز آدم باید شش دانگ حواسش پیش خدا باشه ولی نمیشه از یاد کفش ها هم غافل شد. خدا جائی نمیره ولی یک وقت دیدی کفش ها رفت

ربطی به تحریم ندارد
آیت اله خامنه ای در قم گفت تحریم ها بر زندگی مردم اثری نداشته و به طور مثال ما در منزل همان غذاهائی را می خوریم که همیشه می خوردیم. البته جوجه کباب امروز را من نخوردم چون یکطرفش سوخته بود و یکطرفش نپخته ولی بازهم فکرنمی کنم ربطی به تحریم ها داشته باشد. مربوط به زغال بد بوده است و آشپز ناشی!
پول از شما، امضاء از ما !
بنابر نوشته سایت های خبری، هوگو چاوزکه برای نهمین بار به سرزمین پرخیر و برکت ایران سفرکرده بود، موافقت مسئولان جمهوری اسلامی را برای ساختن پنجاه هزار خانه دیگر در ونزوئلا کسب کرد.
ایران تاکنون ده هزار خانه در ونزوئلا ساخته است و هوگو چاوز از وزیر مسکن و شهرسازی ایران دعوت کرد به ونزوئلا برود وگفت عمله و بنا و خشت و آجر خودمان داریم، شما فقط چند تا چمدان دلار قوی هیکل همراه  بیاورید کافی است.
وی در پایان این سفر یازده تفاهم نامه اقتصادی و صنعتی را نخوانده امضاء کرد و ضمن اینکه می پرسید یادداشت دیگری نیست امضا کنیم؟ با خنده گفت خدا بده برکت، به این میگن سفر!
آدم عاقل به موقع اعتراض می کند!
زهره الهیان، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس از ارسال قریب الوقوع نامه اعتراضی این کمیته به دبیرکل سازمان ملل درباره برخورد غیرانسانی نیروهای ویژه فرانسه با معترضان سارکوزی خبر داد.
وی به خبرنگار ما گفت برای اینکه دبیرکل سازمان ملل حالیش بشه که پلیس بی انصاف فرانسه چه رفتاری با مردم این کشور می کند، یک سال پیش و در جریان تظاهرات بعد از انتخابات از پلیس ایران خواهش کردیم صحنه برخورد پلیس فرانسه با مردم آن کشور را جلوجلو برای دبیرکل بازسازی کند! که عکسش را ملاحظه می فرمائید.
خبرنگار ما پرسید شما که چنین قلب رئوفی دارید و برای مردم فرانسه دل سوزی میکنید، چرا در حوادث بعد از انتخابات  به برخورد خشن با معترضان ایرانی اعتراضی نکردید؟
خانم الهیان جواب داد آدم عاقل باید اعتراض را توی دلش نگه دارد، هر وقت فرانسه شلوغ  شد، بریزد بیرون!
* میرزاتقی خان یکی از روزنامه نگاران و طنزنویسان پیشکسوت ایران و از همکاران تحریریه ی شهروند است.