مذاکرات آشتی دو گروه فلسطینی فتح و حماس در مصر آغاز می شود. روز سه شنبه، ۱۰ مارچ (۲۰ اسفند)، نمایندگان جنبش فتح، از گروه های اصلی فلسطینی  …


شماره ۱۲۲۰ ـ پنجشنبه  ۱۲ مارچ  ۲۰۰۹


 

بی بی سی: مذاکرات آشتی دو گروه فلسطینی فتح و حماس در مصر آغاز می شود. روز سه شنبه، ۱۰ مارچ (۲۰ اسفند)، نمایندگان جنبش فتح، از گروه های اصلی فلسطینی به رهبری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی مستقر در کرانه باختری رود اردن، و گروه اسلامگرای حماس، که بر نوار غزه مسلط است، در نخستین جلسه مذاکرات برای رفع اختلاف دو طرف شرکت می کنند.

هدف از این مذاکرات، که با میانجیگری مصر برگزار می شود، آشتی این دو گروه رقیب و فراهم کردن زمینه تشکیل دولت وحدت ملی در سرتاسر سرزمین های فلسطینی است که از ماه جون سال ۲۰۰۷ تا کنون به طور جداگانه توسط این دو جناح اداره شده است.

قرار است مذاکرات آشتی برای ده روز ادامه داشته باشد و پنج کمیته متشکل از نمایندگان فتح و حماس به مسایل اصلی اختلاف برانگیز بین این دو گروه بپردازند.

در صورت موفقیت این مذاکرات، سازمان آزادیبخش فلسطین، که رهبری آن را محمود عباس، رهبر جناح فتح، برعهده دارد، تجدید سازمان خواهد یافت و حماس، که هرگز عضو این سازمان نبوده، به عضویت آن در خواهد آمد.