شهروند- حدود نیمی از کارمندان یورک، دیروز دوشنبه،  بعد از ۳ ماه و نیم اعتصاب به سر کار خود بازگشتند. به گفته ی مدیریت دانشگاه چگونگی برگزاری کلاس ها و اتمام آنها متعاقبا اعلام خواهد شد و زمان لازم برای بازگشت دانشجویان در نظر گرفته خواهد شد. بیش از ۳۰۰۰ تن از اتحادیه ی CUPE 3903 که شامل کارمندان قراردادی، استادیاران، نیروهای آموزشی نیمه وقت می شود از تاریخ ۵ مارس ۲۰۱۸ در اعتراض به قراردادهای خود و شرایط کار در اعتصاب هستند.

اتحادیه ی CUPE 3903 سه بخش دارد. اعضای بخش شماره ی ۲ این اتحادیه، حدود ۱۰۰۰ تن، اواخر هفته ی گذشته طی یک رای گیری آخرین پیشنهاد دانشگاه یورک را پذیرفته و به سر کار بازگشتند اما مابقی اعضای CUPE 3903 که حدود ۲۰۰۰ نفر هستند همچنان در اعتصاب هستند و کلاس های مرتبط با آنها همچنان در حالت لغو قرار دارد.

داگ فورد، نخست وزیر جدید انتاریو، گفته است که اگر تا ۲۹ ژوئن مذاکرات دانشگاه و اعضای اتحادیه به نتیجه نرسد، او بلافاصله قانون بازگشت به کار را اجرایی خواهد کرد و تمام کارمندان و استادیاران موظفند به سر کار خود را برگشته و ادامه ی مذاکرات را به میانجی بسپارند.

حدود ۵۰,۰۰۰ دانشجوی یورک تحت تاثیر این اعتصاب هستندو کلاس های آنها حدود ۳ ماه و نیم است که لغو شده است. بسیاری از دانشجویان به دلیل این اعتصاب نمی توانند فارغ التحصیل شوند که آنها را در موقعیتی بسیار شکننده و با استرس قرار داده است.