هشتم مارچ خبرگزاری ها اعلام کردند، آندرا هوروات به عنوان رهبر جدید حزب نیودموکرات در استان انتاریو، جانشین هوارد همپتون شد.  


شماره ۱۲۲۰ ـ پنجشنبه  ۱۲ مارچ  ۲۰۰۹


 

هشتم مارچ خبرگزاری ها اعلام کردند، آندرا هوروات به عنوان رهبر جدید حزب نیودموکرات در استان انتاریو، جانشین هوارد همپتون شد. او پس از خبر شنیدن موفقیت خود در اخذ این مقام به خبرنگاران گفت:«من روش و دیدگاه های خود را دارم و مطمئنم موفق خواهم شد و نخستین کار من طرح پرسشهایی از دالتون مک گینتی خواهد بود».

آندریا هوروات

این بانوی ۴۶ ساله با کسب ۴/۶۰ درصد آرا، رقیب خود پیتر تابنز، نماینده دانفورت را با ۶/۳۹ درصد آرا شکست داد و به رهبری حزب برگزیده شد. حمایت هوارد ژیل بیسون، در موفقیت هوروات تاثیر بسزایی داشت. از سوی دیگر تابنز که سابقه ی زیادی در سیاست دارد، نتوانست به اندازه رقیب خود از حمایت اتحادیه های کارگری برخوردار شود.هوروات حمایت اتحادیه کارگران فولاد سازی و فدراسیون کار اونتاریو را توامان داشت و حمایت شخصی چون واین ساموئلسون،رئیس فدراسیون کار اونتاریو از عوامل توفیق او محسوب می شود.

ساموئلسون در باب حمایت خود از هوروات میگوید:«او انرژی جدیدی دارد.او می تواند چشم مردم را به روی اشتباهات دولت مک گینتی باز کند.او یک زن بی نظیر است». لین مکلود پیش از این تنها زنی بوده که در انتاریو به رده های بالایی دست یافت. او در انتخابات سال ۱۹۹۵ از حزب لیبرال به حزب محافظه کار پیشرو پیوست و چندی بعد در عرصه سیاست کمرنگ شد. مک گینتی ضمن تبریک به هوروات آرزو کرد بتوانند در این روزهای سخت بحرانی، در کنار هم برای توسعه بیشتر انتاریو تلاش کنند.

او در سخنرانی های خود به مقوله سرمایه گذاری برای کودکان، تحصیلات و حمایت از کارگران  توجه ویژه ای دارد و معتقد است حوزه های گوناگونی برای فعالیت در پیش رو دارد که با توان زیادی به آنان خواهد پرداخت. حضور او در عرصه سیاست به عنوان رهبر حزب ان دی پی بحث ها و نقطه نظرات متفاوتی را در میان طرفداران و مخالفانش ایجاد کرده است.