شهروند- رژه ی غرور امسال تورنتو، یک شنبه ۲۴ جون، در این شهر برگزار خواهد شد. این فستیوال از ساعت ۲ بعد ازظهر از تقاطع خیابان چرچ و بلور شروع می شود، سپس در امتداد خیابان یانگ به سمت جنوب ادامه پیدا کرده و در میدان داندس به پایان می رسد. در رژه ی غرور امسال علاوه بر بادکنک ها و لباس های رنگی، قرار است بسیاری از شرکت کنندگان به نشان سوگواری برای کشته شدگان قتل های زنجیره ای پرونده ی بروس مک آرتور مشکی بپوشند.

رژه غرور ۲۰۱۷

رژه ی غرور امسال تقریبا سه ساعت به طول خواهد انجامید برای همین از شرکت کنندگان تقاضا می شود که مقادیر زیادی آب نوشیدنی و کرم ضدآفتاب همراه خود داشته باشند.

رژه ی غرور البته تنها فستیوال اقلیت های جنسی نیست و دو جشن دیگر هم در روزهای قبل از آن برگزار می شود. اولی که The Dyke March نام دارد شنبه ساعت ۲ بعدازظهر و دیگری که Trans March نام دارد جمعه ساعت ۸ شب انجام خواهد شد.

پلیس تورنتو امسال در رژه ی غرور با لباس پلیس شرکت نخواهد کرد و شاید این یکی از نکات برجسته ی رژه ی امسال باشد .

داگ فورد نخست وزیر انتاریو پیشتر اعلام کرده بود تا زمانی که پلیس تورنتو در این مراسم حضور نیابد او نیز در این راهپیمایی حاضر نخواهد شد. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا ، هر سال در این رژه در تورنتو شرکت می کند و امسال هم شهروندان تورنتو منتظر حضور او هستند.