شهروند- جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، امسال اول جولای مصادف با روز کانادا به جای شرکت در جشن ها و برنامه های پایتخت از سه شهر دیدار خواهد کرد. جاستین ترودو وعده داده است که ضمن دیدارش از سه شهر لمینگتون در انتاریو و رجینا و داوسون در یوکون به صورت زنده و ویدئویی در مراسم دولت فدرال  برای روز کانادا شرکت کند.

 

این سه شهر از جمله  شهرهایی هستند که جاستین ترودو پیش از این فرصت دیدار آنها را به صورت مرتب و به اندازه ی شهرهای دیگر در کانادا نداشته است.

امسال صدوپنجاه و یکمین سال بزرگداشت  اتحاد کاناداست و جاستین ترودو تصمیم دارد این روز مهم را با کانادایی ها و خانواده هایشان سپری کند. بویژه کانادایی هایی که این روزها به دلیل سیاست های جدید دونالد ترامپ در زمینه ی تجارت با کانادا و اعمال مالیات های سنگین بسیار آسیب دیده اند.

جاستین ترودو در این دیدار استراتژیک با کارگران صنعت فولاد در رجینا دیدار خواهد کرد؛ کارگرانی که به دلیل اعمال مالیات ۲۵ درصدی بر صادرات فولاد از کانادا به ایالات متحده ی امریکا بسیار ضربه دیده و در نگرانی اند.

در شهر لمینگتون، ترودو با کارگران کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی دیدار خواهد کرد. رب گوجه فرنگی از جمله اقلام وارداتی امریکایی است که قرار است کانادا از اول ماه جولای و در مقابله با سیاست های ترامپ، بر روی واردات آن مالیات اعمال کند و از این طریق مردم را تشویق کند تا تولید کانادایی را صرف کنند. رب گوجه فرنگی تولید شده در این کارخانه برای مصارف مختلفی نظیر تولید سس قرمز کچاپ فرانسوی استفاده می شود.