شهروند- سخنگوی دونالد ترامپ، سارا سندرز، دیروز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد کانادا از مهربانی آمریکا سوءاستفاده کرده است.  او در ادامه ی سخنانش گفت که آمریکا طی سالیان طولانی روابط بسیار خوبی با کانادا داشته است و همیشه با همسایه ی شمالی اش با مهربانی رفتار کرده است، اما کانادا با اعمال مالیات بر کالاهای آمریکایی پاسخ درستی به این روابط نداده است.

دولت دونالد ترامپ معتقد است کانادا با اعمال مالیات بر ۲۳۵ قلم جنس آمریکایی نه تنها کمکی به روابط تجاری نمی کند، بلکه ماجرا را از این که هست بدتر می کند. دولت لیبرال کانادا در پی اعمال مالیات های ۲۵ و ۱۰ درصدی بر فولاد و آلومینیوم صادراتی به آمریکا تصمیم گرفت که بر روی صدها قلم کالای آمریکایی مالیات واردات اعمال کند که از شنبه اول جولای آغاز شد.

استیون هارپر در حال خروج از کاخ سفید

سارا سندرز می گوید که دونالد ترامپ به راه حل های کوتاه مدت در زمینه ی تجاری با جهان اعتقادی ندارد و در صدد رفع مشکلات مردم آمریکا و رفع مشکلات قراردادهای تجاری از جمله نفتا به صورت دراز مدت است.

برخی معتقدند که جنگ تجاری میان کانادا و آمریکا آغاز شده است، اما مناسبات و رفت و آمدهای پنهانی نخست وزیر اسبق کانادا، استفان هارپر  به آمریکا و دیدارش با دو تن از مقامات ارشد دولت ترامپ شاید حکایت از این دارد که هنوز می توان با دیپلماسی به راه حلی صحیح بین این دو کشور رسید.