شهروند- سازمان هواشناسی کانادا اعلام کرد که موج گرمای هوای بی سابقه در انتاریو در طی روزهای اخیر و آخر هفته ی گذشته تا جمعه شب ادامه دارد و سپس کاهش می یابد. این گرمای هوا در پنجاه سال اخیر بی سابقه بوده است و امسال “روز کانادا” گرم ترین آن در تاریخ انتاریو بوده است. طی روزهای گذشته دمای هوا با رطوبت گاهی به ۴۹ درجه بالای صفر رسید که باعث شد در اواخر هفته ی گذشته میزان افرادی که در جشن های روز کانادا شرکت کردند بسیار کاهش یابد. آخرین بار در سال ۱۹۶۴ و در تاریخ ۳۰ ام ژوئن دمای هوا به بالای ۳۵ درجه ی سانتی گراد رسید.

در میان تمام شهرهای انتاریو اهالی تورنتو این امکان را داشتند که شب هنگام مقداری هوای ملایم تر را تجربه کنند و کمی از داغی روز آسایش یابند، اما این کاهش دما در شب چندان موثر نبود.

پیش بینی می شود که این موج هوای گرم، شدید ترین آن برای این فصل باشد.

به گزارش هواشناسی هنوز روزهایی مانند آنچه روزهای سگی تابستان نامیده می شود در راه است که معمولا دمای هوا به بالاترین میزان خود می رسد. اما این موج گرما به احتمال زیاد آخرین، در نوع خود است. هوای این استان از جمعه با ورود یک موج هوای سرد در نواحی جنوبی شروع به خنک شدن می کند و از رطوبت هوا کاسته می شود.