دوشنبه این هفته ۲۵۰ دانش‌آموز مدرسه کاتولیک سنت گرگوری در اتوبیکوی تورنتو با شیوع ویروسی مرموز مواجه شدند. به گزارش اینساید تورنتو دات کام، اداره بهداشت عمومی تورنتو عصرِ سه‌شنبه اعلام کرد، ‌این احتمالا ویروس نورواک بوده است.

تقریبا نیمی از دانش‌آموزان، به اضافه پنج نفر از معلمان، روز دوشنبه احساس مریضی می‌کردند و سر کلاس حاضر نشدند. مقامات این مدرسه کاتولیک به سرعت شهرداری را باخبر کردند.

دکتر مایکل فینکلشتاین معاون افسر پزشکی بخش بهداشت گفت هنوز نتیجه آزمایش‌ها منتشر نشده، اما احتمالا نوروویروس است که اولین بار در شهر نورواکِ آمریکا شناسایی شد و از این رو به نام این شهر شناخته می‌شود.

فینکلشتاین افزود: «بیش‌تر دانشجویان حالت تهوع شدید، استفراغ و اسهال دارند. احتمالا نورواک است. شیوع نورواک در پاییز در تورنتو عجیب نیست. آزمایشگاه ما در چند روز قبل هم گزارش‌هایی از نورواک گرفته بود».

مدرسه باز است و به گفته دکتر فینکلشتاین، کودکان سالم که نشانه‌های این بیماری را ندارند می‌توانند در مدرسه حاضر شوند.

نورواک به سرعت مبتلا می‌کند و در یک روز علایمش ظاهر می‌شود. دکتر فینکلشتاین گفته یک مورد احتمالی این است که دانش‌آموزی با این ویروس آن‌را در شب جشن هالووین در این مدرسه ابتدایی در اتوبیکو به بقیه داده است.

از والدین خواسته شده کودکان خود را ۴۸ ساعت پس از رفع علایم درخانه نگاه دارند. بهترین دفاع در مقابل نورواک شستن کامل و مرتب دست‌ها است.