شهروند- از روز دوشنبه هوای مونترال در استان کبک به شدت افزایش پیدا کرد و هواشناسی برای این استان هشدار گرمای شدید صادر کرد. به گفته ی رییس بهداشت شهر، دکتر میلون دروین (اMylène Drouin) از روز دوشنبه ۶۴۰ مورد تماس اورژانسی با آمبولانس گرفته شده است و این تماس ها همچنان ادامه دارد. تاکنون مرگ ۱۶ تن در استان کبک از جمله ۱۱ تن در مونترال به دلیل گرمای شدید گزارش شده است. دکتر دروین میگوید که تمام تلاش مقامات شهری این است که حادثه سال ۲۰۱۰ تکرار نشود. در سال ۲۰۱۰ به دلیل گرمای شدید در این فصل ۱۰۶ نفر جان خود را در مونترال از دست دادند.

دمای هوای مونترال به شدت افزایش یافته است و گفته می شود که این موج هوای گرم تا چندین روز ادامه دارد و ممکن است تلفات بیشتری در این شهر بگیرد. تا کنون حدود ۱۷۰۰۰ لیتر آب در اختیار موسساتی که به بی خانمان ها در این شهر کمک می کنند قرار گرفته است.

ماموران پلیس و آتش نشانی در حال سر زدن خانه به خانه در مونترال هستند تا افراد سالمند، تنها، توانخواه و آسیب پذیرانی که ممکن است به خاطر گرما در خطر مرگ باشند، شناسایی کنند و تدابیر لازم برای سلامتی آنها به کار ببرند.

 دمای هوای مونترال هم اکنون بالای ۳۵ درجه است و گفته می شود که به بالای ۴۰ درجه هم خواهد رسید، اما این موج هوای گرم از پنج شنبه شب شدت خود را از دست خواهد داد. مسئولان شهری بارها توصیه کرده اند که مراقب کودکان و حیوانات خانگی باشید و آنها را حتی برای مدت کوتاه در ماشین تنها نگذارید.