بنا بر خبرهای رسیده از قندهار به نقل از خبرگزاری کندین پرس، در حمله مرگبار گروه طالبان به نظامیان کانادایی، کانادایی ها مورد اصابت یک بمب قرار گرفتند.  



شماره ۱۲۲۰ ـ پنجشنبه  ۱۲ مارچ  ۲۰۰۹

 مارک دیاب

بنا بر خبرهای رسیده از قندهار به نقل از خبرگزاری کندین پرس، در حمله مرگبار گروه طالبان به نظامیان کانادایی، کانادایی ها مورد اصابت یک بمب قرار گرفتند. در این جریان یک نفر کشته و چهار نفر مجروح شدند. این حادثه روز یکشنبه و به فاصله یک هفته با وقوع حادثه ای مشابه در شمال قندهار رخ داد و مکان دقیق آن بخش جنوبی مرز شاه ولی کت در ناحیه ای کوهستانی و محل تردد نیروهای طالبان بود. در این ماجرا تروپر مارک دیاب ۲۲ ساله کشته شد و چهار سرباز مجروح به بیمارستان منتقل شدند.

 

استفن هارپر، نخست وزیر کانادا، ضمن عرض تسلیت به خانواده و دوستان دیاب، برای شفای سریع تر مجروحان دعا کرد.او افزود:«دیاب بیشترین بها را برای کشورش پرداخت. او با زندگی و مرگ خود خدمت به کانادا را به همه نشان داد».

میکل ژان فرماندار کل کانادا ضمن ابراز تاسف از مرگ دیاب و زخمی شدن سربازان جوان کانادایی، بیان کرد:«به رغم وجود ظلم ها و خشونت هایی که در این منطقه به سربازان کانادایی وارد می شود، جوانان ما هنوز برای برقراری صلح و آرامش در افغانستان جان بر کف مبارزه می کنند. آنان بر این باورند که افغانها باید از زیر یوغ ستم رها شوند و با این روح بزرگ تن به این پیکارها داده و جان خود را می دهند». از سال ۲۰۰۲ دیاب دوازدهمین قربانی کانادایی در افغانستان محسوب می شود.