رادیو زمانه: نسرین ستوده، وکیل تعدادی از دختران خیابان انقلاب نامه‌ای از زندان اوین خطاب به دادستان تهران و در واکنش به صدور حکم ۲۰ سال زندان برای شاپرک شجری‌زاده نوشته است. نسرین ستوده با اشاره به گفته‌های عباس جعفری دولت آبادی که روز دهم تیرماه در نشست خبری از محکومیت ۲۰ ساله یکی از دختران خیابان انقلاب بدون نام بردن از او خبر داده بود نوشته: «تا آنجا که من بیرون از زندان بوده‌ام، برای متهمان این پرونده‌ها یک و دو سال حبس صادر شده بود.»

نسرین ستوده نوشته که شاید در آخرین پرونده‌ای که دادگاه آن دو روز قبل از بازداشت او تشکیل شده بود، قاضی چنین حکم حیرت آوری صادر کرده است. او در توضیح علت صدور چنین حکمی نوشته: «قاضی اطلاع داشت موکلم برای سفری به خارج رفته است، پس موقعیت خوبی است تا به دیگران درس عبرت داده شود، زیرا همانطور که شما هم اشاره کردید اصولاٌ دستگاه قضا به وسیله‌ای برای ایجاد رعب و وحشت و عبرت دیگران تبدیل شده است که جای بسی تاُسف است.»

شاپرک شجری زاده

وکیل شاپرک شجری زاده نوشته که دستور بازداشت او نیز در صورت صحت فرض بالا، به عنوان وکیل پرونده بی‌دلیل نبوده است.

شاپرک شجری‌زاده نخستین بار دی ماه گذشته در خیابان قیطریه به دلیل برداشتن روسری از سر و شرکت در کمپین چهارشنبه‌های سفید بازداشت شد. دومین بار او را در کاشان به همراه پسر خردسالش بازداشت کردند.

نسرین ستوده در بخشی از نامه خود نوشته: «آقای دادستان! افکار عمومی از واکنش دستگاه قضا در قبال بی حجابی و سکوت سنگین همین دستگاه در قبال اسید پاشان و متجاوزان حیرت زده است.»

او تاکید کرده: «اکنون از قضات خود بخواهید احکام خود را سه رقمی کنند، حبس‌هایتان را سنگین‌تر کنید، الفاظ زشت به کار ببرید، نتیجه‌ای نخواهد داد، زیرا زنان تصمیم گرفته‌اند بر بدن خویش فرمانروایی کنند و مردان ما نیز از این رفتا‌رها که توهینی به شخصیت و اراده‌ آنان است، دوری می‌جویند.»