جان توری رهبر فعلی حزب محافظه کار پیشرو معتقد است:«رهبر یک حزب باید در جریان اصلی وقایع سیاسی قرار گیرد و خارج از گود بودن به نفع حزب نیست».  



 

شماره ۱۲۲۰ ـ پنجشنبه  ۱۲ مارچ  ۲۰۰۹


 

جان توری رهبر فعلی حزب محافظه کار پیشرو معتقد است:«رهبر یک حزب باید در جریان اصلی وقایع سیاسی قرار گیرد و خارج از گود بودن به نفع حزب نیست». توری ۵۴ ساله روز ششم مارچ در کنفرانس مطبوعاتی ۳۵ دقیقه ای خود در کوئینز پارک، به رقیب موفق از حزب لیبرال اشاراتی کرد. توری در کنفرانس خود بیان کرد:«توفیق هر حزب در هماهنگی اعضا خلاصه می شود. ما باید محکم و استوار زیربنای حزب را محکم ساخته و در جریان امواج سیاسی قرار گیریم»

او که از باخت خود به رقیبش ریک جانسون به سختی متعجب و شگفت زده بود اظهار داشت، نتیجه این انتخابات میان دوره ای او را بسیار ناراحت و ناامید کرده است.جانسون نماینده جدید منطقه هلی برتون، کاوارتا و لک بروک، در جایگاه لری اسکات قرار گرفته است، البته این نکته کمی بحث برانگیز است که آیا پتانسیل توری از رقبای موفق خود در انتخابات کمتر بوده است. افرادی چون: تیم هوداک از حوزه نیاگارا وست و گلان بروک، کریستین الیوت از ویتبی و اشاوا، رندی هیلر از حوزه لانارک و لنوکس و ادینگتون

جان توری که به شدت از واقعه به وجود آمده ناراحت است منشا آن را محاسبات اشتباه سیاستمداران در انتخابات ۲۰۰۷می داند.  بسیاری از کارشناسان و منتقدان امور سیاسی وضعیت آینده حزب محافظه کار پیشرو را مساعد پیش بینی نمی کنند.

هوداک ۴۱ساله که تا چندی پیش از انتخابات میان دوره ای کاندیداتوری خود را اعلان نکرده بود، هم اکنون قصد دارد به نحوه کار مک گینتی بپردازد و این راه حل را در این شرایط اقتصادی به نفع انتاریو می داند. الیوت ۵۳ ساله، همسر جیم فلاهرتی، وزیر دارایی دولت فدرال نیز راه حل های جدید را در نظر دارد. او از عدم توفیق توری ابراز تعجب کرده و با او همدردی کرد.

کن سیز ضمن قدردانی از زحمات توری بیان کرد، هم اکنون حزب در شرایط سختی قرار دارد.مک گینتی نیز در سخنرانی خود در اوکویل ضمن ابراز تاسف از عدم توفیق توری اعلام کرد: «من و جان سر مسائل ایدئولوژیک احزابمان با هم تفاوت هایی داشتیم، لیکن در اصل هیچ شکی نیست که هر دو در جهت مصلحت جامعه با هم هم کلام و هم جهت بودیم. او برای آینده جامعه خود تلاش بسیاری کرد و من از او قدردانی می کنم». پیتر کرموس نماینده نیودموکرات پارلمان معتقد است:«توری فرد امین و درستکاریست.لیکن در قضاوت های سیاسی کمی گیج به نظر می آید».