شهروند- دونالد ترامپ روز دوشنبه در نشست خبری اش در هلسینکی اعلام کرد که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال ۲۰۱۶ دخالت نکرده است و این ادعا برای وی دردسرهای فراوانی ایجاد کرد.

در ژانویه ی سال ۲۰۱۷ دفتر Director of National Intelligence بعد از بررسی های فراوان اعلام کرد که در انتخابات سال ۲۰۱۶ دولت روسیه با دخالت های فراوان موجب آسیب زیادی به کمپین تبلیغاتی هیلاری کلینتون و شکست وی شد.

 

بر اساس این گزارش ولادیمیر پوتین به دلیل علاقه اش به انتخاب دونالد ترامپ در آن زمان دستور داده بود که کمپینی با عنوان “کمپین نفوذ” تشکیل شود تا بتواند نشان دهد که مردم امریکا اعتمادشان را به روند دمکراسی در این کشور از دست داده اند؛ اتفاقی که منجر به انتخاب دونالد ترامپ شد.

دونالد ترامپ دیروز سه شنبه از مقر کاخ سفید اعلام کرد که منظورش از حرف های دوشنبه این است که روسیه در انتخابات دخالت کرده است و تنها کلمه ی Would  را اشتباه ادا کرده است و همین موجب شده است که منظورش بد برداشت شود. منتقدان ترامپ و بسیاری از رهبران سیاسی جهان به دلیل این گفته که ترامپ ان را اشتباه می داند بر وی تاخته اند. برخی نوشته اند که ترامپ علاقه ی فراوانی به مذاکره با تمام دیکتاتورهای جهان دارد.