رادیو زمانه: وکیل مدافع قربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان از مختومه شدن این پرونده بدون پیدا شدن متهم یا متهمان آن خبر داده است. حسین عباسعلی‌زاده روز چهارشنبه ۲۷ تیر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است دیه قربانیان این حادثه از صندوق دیه بیت‌المال پرداخت شده و پرونده مختومه شده است: «موکلانم مطالبه دیه کرده بودند و دادگاه نیز با توجه به پیدا نشدن متهم یا متهمان پرونده، حکم به پرداخت دیه از محل صندوق دیه بیت‌المال داد.»

به گفته این وکیل دادگستری، صندوق دیه بیت‌المال بر اساس گزارش پزشکی قانونی مبنی بر جراحات وارده به قربانیان و رای دادگاه و تلاش‌های دادستان، دیه را پرداخت کرده است.

عباسعلی‌زاده که وکیل مدافع چهار نفر از قربانیان اسیدپاشی در اصفهان بوده، همچنین گفته است: «اگر زمانی متهم یا عاملان این فاجعه شناسایی و دستگیر شوند، رسیدگی قضایی انجام خواهد شد.»

سال ۹۳، چهار زن در اصفهان مورد اسیدپاشی قرار گرفتند. یکی از این زنان مرضیه ابراهیمی بود که پس از این حادثه به فعالیت‌های مدنی پرداخت و به چهره‌ای شناخته‌ شده تبدیل شد.

اسیدپاشی‌ها به روی زنان در اصفهان هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران صورت گرفت و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» می‌خوانند، دانستند. در مقابل، صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، نحوه پوشش اخبار مربوط به اسیدپاشی را مورد انتقاد شدید قرار داد و برای رسانه‌های داخلی ابراز تأسف کرد. در اعتراض به این اسیدپاشی‌ها در چند شهر ایران، از جمله اصفهان و تهران تجمع‌های اعتراضی برگزار شد که نیروی انتظامی در چند مورد به دستگیری معترضان پرداخت.