از آنجا که با فرا رسیدن روزهای گرم، بسیاری از شما میزبان عزیزانتان از اقصا نقاط دنیا هستید، بر آن شدیم که این مقاله را به بیمه های مسافرتی اختصاص دهیم و کماکان چون گذشته در نظر داریم که نگاه شما خوانندگان را به نکات مهم در این خصوص،  دقیق تر سازیم. حتمن شنیده اید که به علت غفلت و کم توجهی و نداشتن بیمه مناسب، موارد بیماری و وضعیت های اضطراری، چه هزینه های سنگینی را برای مسافر و یا میزبان او به بار می آورد.

بیمه های مسافرتی، جهت پوشش هزینه های پزشکی است که به صورت تصادفی، اضطراری و یا بیماری پیش می آیند. بیمه های مسافرتی برای میهمان و میزبان (بویژه که اگر این میهمان عزیز، پدر و مادر و نزدیکانمان باشند) موجب آرامش خاطر خواهد شد.

طراحی این نوع بیمه ها توسط شرکت های بیمه انجام می شود و به لحاظ تخصصی بودن، خصوصن بیمه های مسافرتی پزشکی، شرکت های بیمه و عوامل فروش شرکت های بیمه توانایی جوابگویی بیشتری را دارند.

ممکن است برای شما، این سئوالات پیش بیایند؛ مانند: شرکت های بیمه چه چیزهایی را پوشش می دهند و یا چه چیزهایی را پوشش نمی دهند؟

آیا برای اخذ بیمه شرایط سنی وجود دارد؟

و آیا می توان با یک بیمه مسافرتی، چندین مسافرت داشت؟

نکته ای که توصیه می شود به آن توجه کنید این است که ضمن توجه به مقدار پوشش (Amount)، به پوشش طول زمان توجه شود. چرا که به کرات دیده شده که شخص متقاضی بیمه، جهت صرفه جویی، از مقدار حداقل پوشش استفاده کرده و در طول بیمه نامه دچار کمبود مقدار پوشش شده است و یا اینکه ضمن اینکه طول مدت اقامتش را می داند، از طول زمان کوتاه تری استفاده می کند. چرا که این امر گاهی موجب می شود فرد بیمه شده قادر نباشد به لحاظ مطالبه (Claim) دوباره بیمه را تمدید نماید.

فراموش نکنید برای اینکه بتوانید از ۱۰۰ درصد پوشش بیمه استفاده نمائید حتمن قبل از مراجعه به بیمارستان و یا دکتر و مراکز درمانی سرپایی با شماره تلفنی که در بیمه نامه و یا وکالت بیمه نامه مسافرتی جهت مواقع اضطراری آمده است تماس گرفته شود.

در صورت بستری شدن در بیمارستان در غالب شرکت های بیمه، معمولن سقف پرداخت تا ۶۰ روز در یک اتاق نیمه خصوصی در بیمارستان خواهد بود. همچنین در صورت نیاز پس از خروج از بیمارستان بین ۲ تا ۳ بار مراجعه به دکتر متخصص، جهت هر مورد بیماری و یا تصادف، قابل مراجعه و پیگیری است.

همچنین در صورت مراجعه به دکتر خانوادگی و پرداخت هزینه دکتر، از طرف شرکت بیمه قابل پوشش است (در شرکتهای مختلف و محصولات مختلف این بخش می تواند دارای پوشش و یا عدم پوشش باشد).

از نکات قابل توجه در بیمه مسافرتی ویزیتور به کانادا، پوشش هایی نظیر فیزیوتراپیست، کایروپراکتور و دکتر مربوط به استخوان است که شرکت بیمه پرداخت می کند. مورد مهم دیگر پوشش جهت پرستار خصوصی و همچنین پوشش دارو است.

اقتباس: www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه  های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com