شهروند- در ماه ژوئن  سال جاری دولت ایالات متحده ی آمریکا مالیات بالایی را بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا تحمیل کرد. هنوز نزاع تجاری آمریکا و کانادا بر سر مالیات های اعمال شده بر صادرات فولاد و آلومینیوم از کانادا به نتیجه نرسیده است، که آمریکا این بار تهدید کرده است می خواهد مالیات ۲۵ درصدی بر واردات خودرو از کانادا اعمال کند.

کانادا نیز در پی اعلام این خبر اعلام کرد که در صورت اعمال این مالیات خودرو دقیقا مانند دفعه ی قبل جبران می کند و مالیات های ویژه ای را برای اقلام وارداتی از امریکا به کانادا اعمال می کند.

برخی از کارشناسان اقتصادی دو کشور  نسبت به اعمال این مالیات ها هشدار داده اند و می گویند اعمال این مالیات ها بخصوص مالیات خودرو آسیب جدی به هر دو کشور وارد خواهد کرد؛ بسیاری از مشاغل از دست خواهد رفت و بسیاری از مردم در این صنعت بیکار خواهند شد.

این تهدید آمریکا تنها برای کانادا نیست و قرار است مالیات های خودرو بر صادرکنندگان اروپایی نیز اعمال شود. کشورهای اروپایی نیز دقیقا مانند کانادا می گویند در صورت اعمال این مالیات با آن مقابله خواهند کرد. اعمال مالیات خودرو برای همه به مثابه باخت است و هیچ کس از تبعات آن در امان نخواهد بود.