شهروند- پلیس وینیپگ دیروز سه شنبه اعلام کرد مردی از اهالی این شهر که برای نجات جان سگ خود وارد برکه ی پارک شده بود به همراه سگ جان خود را از دست داد. برکه های درون پارک های بزرگ شهر برخلاف آنچه به ظاهر دیده می شود چندان امن نیستند و معمولا ته آنها به دلیل جمع شدن گل و لای و انواع خزه ها بسیار خطرناک است. در کنار برکه های داخل پارک ها همیشه علامتی با عبارت منطقه ی ممنوعه شنا وجود دارد که باید بسیار جدی گرفته شود.

این مرد که ۵۸ سال سن داشت دوشنبه شب به همراه خانواده اش در پارک کینگ در نزدیکی دانشگاه مانیتوبا در حال پیاده روی بود که ناگهان سگش در آب های برکه افتاد و شروع به دست و پا زدن کرد. این مرد برای نجات جان سگ به درون دریاچه پرید، اما پاهایش به خزه ها و گل و لای کف دریاچه گیر کرد. دو نفر از افرادی که برای پیاده روی به پارک آمده بودند با شنیدن صدای فریاد این خانواده به داخل دریاچه رفتند و این مرد را از درون آب بیرون کشیدند، و به بیمارستان منتقل کردند. دقایقی بعد اعلام شد که مرد درگذشته است. پلیس وینیپگ نام مرد را آشکار نکرده است.

در حالی که مرد غرق شده با همراهی همسرش به بیمارستان منتقل شده بود، زنی از شاهدان صحنه به همراه دختر خانواده به جستجوی سگ برآمد و در نهایت سگ چهار ساله نژاد مالتیز با نام اسموکی، توسط او صحیح و سالم پیدا شد.  این زن در گفت وگو با همسر مرد غرق شده دریافت که آنها هفته ی پیش ازدواج کرده بودند.

تعداد کسانی که به دلیل شنا در مکان های ممنوعه سالانه جان خود را از دست می دهند در وینیپگ از دیگر استان های کانادا بیشتر است.