شهروند- کمپانی تولید لباس با نام تجاری “ایوانکا ترامپ” متعلق به دختر دونالد ترامپ به همین نام، به دلیل ممانعت برخی از فروشگاه های بزرگ لباس در فروش آن و کاهش میزان خریداران بسته می شود. ایوانکا ترامپ طی ایمیل به  یکی از شبکه های خبری آمریکا اعلام کرد که هم اکنون تمام تمرکزش بر کاری است که در واشنگتن انجام می دهد و شاید دیگر هیچ وقت به تجارت تولید لباس بازنگردد.

 

ایوانکا ترامپ هم اکنون مشاور ارشد پدرش دونالد ترامپ است. او در ماه های اخیر تلاش بسیاری کرده است تا کمپانی های بزرگ آمریکایی را راضی کند تا تنها افراد امریکایی را استخدام کنند و از استخدام افراد در خارج از آمریکا پرهیز کنند، اما ظاهرا کمپانی خود ایوانکا ترامپ از این قاعده پیروی نکرده است و بارها مورد انتقاد بسیاری از مقامات در آمریکا قرار گرفته است.

همچنین گفته می شود که علائم تجاری این کمپانی اعطایی کشورهایی نظیر چین است که به دنبال بهبود روابطشان با دونالد ترامپ هستند.  این شایعات  و حرف و حدیث ها باعث شده است که در ماه های اخیر میزان اعتراضات مردم نسبت به این کمپانی بیشتر شده و بسیاری از مخالفان دونالد ترامپ از این کمپانی و مباحث اخلاقی مرتبط با آن سو استفاده کنند. فروشگاه های زنجیره ای بزرگ نظیر Nordstrom و هادسون بی طی یک سال گذشته از فروش محصولات ایوانکا ترامپ خودداری کرده اند.