شهروند- ایران و ایالات متحده ی آمریکا از بعد از انقلاب ایران، غریب به ۴۰ سال، است که با یکدیگر مناسبات سیاسی ندارند. در سال ۲۰۱۳ باراک اوباما این سکوت را شکست و بعد از سالها به صورت تلفنی برای دقایقی با حسن روحانی رئیس جمهور وقت صحبت کرد. مکالمه ای که جزییاتش همیشه در ابهام باقی ماند.

هم اکنون دونالد ترامپ بعد از ماهها فشار و خارج شدن از پیمان هسته ای که فشار زیادی را به لحاظ اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است می گوید، حاضر است بدون هیچ شرطی با مقامات در ایران مذاکره و دیدار کند.

ترامپ این سخنان را در زمانی می گوید که گزینه ی جنگ با ایران بیش از هرزمانی پررنگ و محتمل است. دونالد ترامپ می گوید که به مذاکره و صحبت اعتقاد دارد و حاضر است برای برون رفت از بحران حال حاضر با مقامات ایرانی وارد بحث شود.

دونالد ترامپ قرارداد هسته ای با ایران را که در زمان باراک اوباما بسته شد قبول نکرد و از آن خارج شد، زیرا به اعتقادش این پیمان اصلا به نفع آمریکا نبود و سودی برای مردم ایران هم نداشت. اقتصاد ایران در حال حاضر تحت تاثیر تحریم های جدید که تنها چند روز به شروعشان باقی مانده است بسیار بهم ریخته و در حال سقوط است و مردم با مشکلات بسیار زیاد اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.