شهروند- داگ فورد، نخست وزیر انتاریو، دیروز سه شنبه اعلام کرد که قانون آبجوی ۱ دلاری از “روز کارگر” امسال اجرایی خواهد شد. هم اکنون حداقل قیمت یک قوطی آبجو در انتاریو ۱.۲۵ دلار است و داگ فورد میگوید که این حداقل قیمت به یک دلار کاهش پیدا خواهد کرد. به گفته ی داگ فورد این قانون تا ۲۷ آگوست تصویب شده و از ۳ سپتامبر مصادف با “روز کارگر” در کانادا اجرایی خواهد شد.

حداقل قیمت یک بطری آبجو ۱۰ سال پیش توسط دولت لیبرال از یک دلار به ۱.۲۵ افزایش پیدا کرد. این قانون تنها برای نوشیدنی هایی است که زیر ۵.۶ درصد الکل دارد و اجرا کردن آن برای آبجوسازی ها اجباری نیست.

آبجوسازی های انتاریو به این خبر واکنش نشان دادند و بیشتر آنها اعلام کرده اند که از این قانون پیروی نخواهند کرد و وارد این برنامه نخواهند شد. به گفته ی برخی از مشهورترین آبجو فروشی های انتاریو حتی قیمت ۱.۲۵ دلار هم اصلا منطقی نیست و با در نظر گرفتن هزینه ی مواد اولیه و هزینه ی آب مصرفی درتولید این نوشیدنی حداقل قیمت یک بطری آبجو بیشتر از این است.

قیمت مواد اولیه تولید آبجو در ۱۰ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و هم اکنون با توجه به مالیات های اعمال شده توسط آمریکا بر آلومینیوم و استیل قیمت بطری های فلزی آبجو هم افزایش داشته است.