قیمت نفت در مقایسه با هفته قبل اندکی کاهش یافت.

هر بشکه نفت سبک آمریکا روز چهارشنبه ۸ آگوست ۲۰۱۸، ۶۷ دلار و ۷۶ سنت و نفت دریای شمال ۷۳دلار و ۲۱سنت رقم خورد.

روند رو به کاهش قیمت طلا در طول هفته جاری کماکان ادامه یافت.

هر انس طلا با نرخ پایه۱۲۱۱ دلار آمریکا روز چهارشنبه در بورس نیویورک معامله شد.

دلار آمریکا موقعیت خود را حفظ کرد و روز چهارشنبه در برابر : پاند انگلیس و یوان چین با افزایش و در برابر فرانک سوئیس با کاهش قیمت دادوستد شد.

ارزش دلار آمریکا در برابر دلار کانادا تا ظهر چهارشنبه تفاوت محسوس نداشت.

بازار ملتهب طلا و ارز در ایران، با رونمایی از بسته جدید ارزی توسط بانک مرکزی از روز سه شنبه هفته جاری وارد مرحله ی جدیدی شد و صرافی های مجاز تحت شرایطی امکان فعالیت مجدد پیدا کردند.

براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی صرافی های مجاز معتبر می توانند تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها را تحت عنوان ارز مسافرتی با افراد متقاضی و حائز شرایط معامله کنند و همچنین ارز متعلق به دانشجو و دانش آموزان شاغل تحصیل در خارج را پس از اخذ مدارک قانونی انتقال دهند.

علیرغم اینکه بسته جدید ارزی مناسب تر از بسته ی قبلی به نظر می رسد، اما با توجه به اینکه هیچ راهکاری برای ایرانیان مقیم خارج در ارتباط با انتقال پول در بسته ی جدید پیش بینی نشده و بخش بزرگ تبدیل و انتقال ارز اختصاص به این قشر دارد، آگاهان بازار ارز پیش بینی می کنند که فشار تقاضا از سوی افراد مربوط به این قشر بار دیگر باعث بالا رفتن قیمت ارز و رونق بازار غیررسمی ارز خواهد شد.

درصد قابل توجهی از ایرانیان بازنشسته و مهاجران تازه وارد با مشکل انتقال قانونی پول مواجه هستند.

در پی انتشار جزئیات بسته ی جدید ارزی و شروع به کار مجدد صرافی های مجاز، قیمت ارزهای خارجی و سکه های طلا تا حدودی کاهش یافت.

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید که به مرز ۴ میلیون تومان رسیده بود از روز سه شنبه با حدود ۵۰۰هزار تومان کاهش در بازار معامله شد.

دلار کانادا روز چهارشنبه در بازار غیررسمی ۷۴۸۰ تومان قیمت خورد