شهروند- استان انتاریو دیروز دوشنبه قوانین نهایی برای فروش ماریجوانا را اعلام کرد. بر اساس مقررات نهایی این استان فروش ماریجوانا را به بخش خصوصی واگذار می کند.

 

این مدل تجارت ماریجوانا با مدل دولت لیبرال قبلی کاملا متفاوت است. قرار است تا از تاریخ قانونی شدن ماریجوانا در کانادا ، ۱۷ اکتبر سال جاری، تا انتهای سال ۲۰۱۸ معامله ی این ماده ی مخدر بیشتر از طریق آنلاین انجام شود. افراد علاقمند و دارای سن قانونی ۱۹ سال می توانند از طریق وب سایت رسمی Ontario Cannabis Stores ماری جوانا خریداری کنند و در هنگام تحویل گرفتن بسته باید کارت شناسایی همراه داشته باشند.

 

از ابتدای سال ۲۰۱۹ خرده فروشی های بخش خصوصی وارد این کسب و کار می شوند. این خرده فروشی ها ماری جوانای مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان دولتی و در بسته بندی های مشخص و استاندارد تهیه می کنند.

دولت انتاریو بر خرید و فروش این ماده مخدر در بخش خصوصی نطارت کامل خواهد داشت و از این مهم اطمینان حاصل خواهد کرد که این ماده مخدر از دست بازار غیرقانونی و سیاه خارج شود.

خرده فروشی های غیرقانونی همچنان غیرقانونی هستند و دولت اعلام کرده است که شاید به برخی از آنها امکان دریافت مجوز داده شود. هنوز نرخ قطعی این ماده ی مخدر اعلام نهایی نشده است. شهرداری ها این اجازه را دارند که مانع ایجاد خرده فروشی های ماری جوانا در حیطه ی شهرداری خود شوند.