شهروند- یک نهنگ شکارچی ماده  که به J35 شهرت دارد ۱۷ روز برای مرگ فرزندش سوگواری کرد و در نهایت اجازه داد که در اعماق اقیانوس آرام بگیرد. J35  شنبه ی گذشته حوالی بعدازظهر در سواحل ویکتوریا دیده شد در حالی که فرزندش دیگر همراهش نبود.

نوزاد J35 در تاریخ ۲۴ جولای در هنگام تولد از دنیا رفت. از آن تاریخ به مدت ۱۷ روز J35  نوزادش را بر روی سرش و یا در حالی که به دندان گرفته بود همه جا دنبال خودش می کشید. دانشمندان می گویند که نهنگ مادر حدود ۱۶۰۰ کیلومتر فرزند مرده اش را جابجا کرده است.

نهنگ های شکارچی معمولا برای مرگ فرزندانشان سوگواری می کنند، اما  تنها برای یک روز. این اتفاق در نوع خودش بسیار عجیب و تاثیرگذار و بی سابقه است. این نوع نهنگ یکی از موجودات دریایی در حال انقراض است و تنها ۷۵ نهنگ شکارچی وجود دارد. از بین رفتن نوزادان برای بقای این موجودات خوب نیست و شاید تا سه سال دیگر هیچ زاد و ولدی بین آنها انجام نشود. یکی دیگر از این نوع نهنگ که به J50 شهرت دارد هم اکنون بیمار است و دانشمندان در تلاشند تا به کمک آنتی بیوتیک حال او را بهتر کنند. شاید J35  می داند که مرگ فرزندش دیگر قابل جبران نیست و خطر آینده را درک کرده است.