شهروند- دولت انتاریو، سه شنبه، با رای اکثریت نمایندگان محافظه کار لایحه ای را تصویب کرد که به قانون “دولت محلی بهتر” شهرت دارد و بر اساس آن تعداد نمایندگان شورای شهر از ۴۷ تن به ۲۵ تن کاهش پیدا می کند. این اقدام داگ فورد انتخابات شهرداری و شورای شهر تورنتو را که قرار است در ۲۲ ام ماه اکتبر انجام شود تحت تاثیر قرار می دهد و با مخالفت کامل احزاب دیگر تصویب شد.

 

داگ فورد در توجیه این لایحه ی قانونی می گوید که تورنتو به دولتی کوچک و کارآمد نیاز دارد که بتواند برای مردم این شهر تصمیمات مهم و سریع بگیرد و بودجه ی کمتری برای اهدافش هزینه کند.

او می گوید، مردم این شهر دولت کوچک می خواهند که به نفع آنها کار کند، اما بسیاری از نمایندگان احزاب مخالف دولت و شهردار فعلی تورنتو، جان توری، قرار است در چند روز آینده جلسه ای اضطراری برگزار کنند و ممکن است از این تصمیم داگ فورد و تصویب قانون جدید به دادگاه شکایت کنند.

آندریا هوروت، رهبر حزب نیودمکرات می گوید داگ فورد درباره ی این تصمیمش در کمپین های انتخاباتی هیچ سخنی به میان نیاورده بود و مردم تورنتو هیچ فرصتی برای تبادل نظر در این زمینه نداشتند.

بسیاری از نمایندگان مجلس این تصمیم فورد را خلاف دمکراسی خوانده اند. لایحه ی قانونی “دولت محلی بهتر” به تعداد آرا ۷۱ به ۳۹ به تصویب رسید و بعد از امضای فرماندارکل به صورت قانون و اجرایی خواهد بود.