شهروند- دیروز سه شنبه پل “موراندی” (Morandi) در شهر جنوای ایتالیا بر اثر طوفان و بارندگی شدید فروریخت. در این حادثه ۲۰ نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی و راهی بیمارستان شدند. پل موراندی که در شهری بندری در شمال ایتالیا قرار دارد دو کشور ایتالیا و فرانسه را به یکدیگر متصل می کند. این پل ۵۰ ساله است، ۴۵ متر ارتفاع و کمی بیش از یک کیلومتر درازا دارد. این فصل یکی از زمان های پر رفت و آمد مسافران و توریست ها در این منطقه است.

 

دو دختر کانادایی اهل تورنتو به نام های تمر برسگ (Tamar Bresge) 23 ساله و ملیسا لایت (Melissa Light) 22 ساله در این حادثه شانس آوردند و جان سالم به سر بردند. این دو دختر کانادایی در قطاری بودند که به دلیل فروریختن پل از حرکت بازایستاد و با تاخیر مواجه شد.

تمر می گوید در ابتدا از تاخیر قطار و اینکه به سفرشان نمی رسند بسیار ناراحت بودند و همه ی مسافران قطار غر می زدند، اما کمی بعدتر فهمیدند چه خطری از بیخ گوششان گذشته است و چقدر در این سفر شانس آورده اند.

این دو دختر به همراه دیگر مسافران قطار تنها چند دقیقه با این حادثه فاصله داشتند و ممکن بود جزو کشته شدگان این سانحه ی دلخراش باشند. تمر و ملیسا هر دو می گویند از اینکه قطارشان با تاخیر مواجه شده است خوشحالند و تمامی مسافران قطار مانند آنها فکر می کنند.