شهروند

آندریا هروات،‌ رهبر حزب نیو دموکرات انتاریو، دوشنبه این هفته در جلسه ماهیانه شورای ملی مطبوعات و رسانه‌های قومی کانادا در کوئینز پارک حاضر شد و برای حضار سخنرانی کرد. او در این سخنان به سابقه خود و نظریات حزبش پرداخت.

آندریا از پدرش گفت که کارگر خودروسازی بوده و هر روز، حتی روزهای تعطیل،‌کار کرده تا بتواند زندگی خوبی برای آن‌ها تدارک ببیند و از مادرش که او هم گاهی بیرون خانه کار می‌کرده، اما بیشتر به خانه و به بچه‌ها می‌رسیده تا اطمینان کسب کند که زندگی آرام و خوبی دارند. آندریا گفت که پدرش مدرک دانشگاهی داشته و خوب از اهمیت تحصیلات عالی خبر داشته. انگلیسی زبان دوم او بوده و از همین رو می‌دانسته تحصیلات و آموختن انگلیسی چقدر برای فرزندانش مهم است و بچه‌ها همین را از او یاد گرفتند.

آندریا به اهمیت کار نشریات قومی اشاره کرد که باید تصمیماتی که در این ساختمان (مجلس انتاریو) گرفته می‌شود به گوش تمامی مردم انتاریو از تمام زبان‌ها برسد.

او با اشاره به وضعیت سیاسی انتاریو گفت، بعضی سیاستمداران فقط از وضع موجود احساس رضایت می‌کنند، اما حزب نیودموکرات همیشه نگران مردم و مالیات‌دهندگان است. او گفت، دولت لیبرال مدام وعده می‌دهد که مالیات جدید هماهنگ (HST) به سود ساکنان استان است اما پس از گذشت چند ماه این وعده‌ها عملی نشده و مردم روزهای سختی دارند و تنها نتیجه‌ی این مالیات گرانی قیمت‌ها و زیاد شدن بار بر دوش خانواده‌ها بوده است. هروات افزود، این مالیات به نفع سرمایه‌داران بزرگ و به ضرر خانواده‌های کم‌درآمد است.

رهبر حزب نیودمکرات انتاریو تأکید کرد که حزب او همیشه برای منافع اکثریت ساکنان این استان می‌جنگد و از ابتدا با مالیات HST و با افزایش قیمت برق و گاز مخالف بوده است.

هروات در پایان گفت، بعضی احزاب به صورت «فرصت‌طلبانه» هدف خود را «گرفتن رای مهاجران» قرار می‌دهند و پس از انتخابات همه توجه‌ها و نزدیکی‌ها به گروه‌های مهاجر را فراموش می‌کنند.