شهروند ـ درشهروند ستونی به معرفی ایرانیان موفق و دستاوردهایشان در ادبیات، ورزش، هنر، علم، سیاست و حرفه تخصصی شان در هر گوشه ی جهان، حتی در ایران اختصاص داده شده است. می دانیم که خبر بسیاری از موفقیت ها به رسانه ها راه پیدا نمی کند و تنها در جمع کوچک خانواده و آشنایان عنوان می شود، پس اگر فرد موفقی در اطراف خود می شناسید، لطفا به ما معرفی کنید. ما به دنبال مشهورترین ها نیستیم، اتفاقا یکی از اهدافمان این است که بتوانیم آنها را که تا کنون تلاش و خلاقیت و استعدادشان تغییری در زندگی خود و یا دیگران به وجود آورده، ولی دیده نشده اند، به دیگران معرفی کنیم.

در شماره های گذشته مهوش ثابت، آوا هما، سمیرامیس کیا، سونا مقدم، مهدی رضانیا، مریم حفیظی راد، سارا رحیمی، سعید ولدبیگی، نسرین متحده، سوسن رشیدی، بامداد اسماعیلی، عصمت صوفیه، کامران وفا، یارا شهیدی، سایه اسکای، مهران انوری، گلریز قهرمان، وحید رجب لو، شکوفه آذر، زهرا نعمتی، مریم ناظمی، مهسا قربانی، مینو اخترزند، بهروز بوچانی و آرش کمالی سروستانی، بیتا دریاباری، فرح کریمی، گلاره زاده، اشرف قندهاری(بهادرزاده)، تیمور الیاسی، اعضای تیم فوتسال زنان ایران، رضا مریدی، مریم طوسی، گلدی قمری، سیروس حبیب، پریسا تبریز، پی یر امیدیار، امیر خدیر، ساندر ترپهاوس، لیلا اسفندیاری، پیام اخوان و فاطمه معتمدی را معرفی کردیم.

این هفته شما را با دلارام جهانی، اولین قاضی زن ایرانی تبار دادگاه های بریتیش کلمبیا در کانادا آشنا می کنیم.

دلارام جهانی در تهران متولد شده و تحصیلات خود را در دبیرستان رازی در ایران و سپس در فرانسه ادامه داده است.

پس از مهاجرت به کانادا و پایان دوره دبیرستان، مدرک لیسانس خود را از دانشگاه تورنتو و مدرک حقوق را در سال ۱۹۹۸ از دانشگاه ویندزور دریافت کرد.

پس از تکمیل دوره آموزشی وکالت، کار وکالت را در زمینه جنایی در تورنتو آغاز و سپس به ونکوور نقل مکان کرد. در شهر سوری، دلارام دفتر وکالت خود را در امور جنایی و خانواده  تاسیس نمود. او در زمینه حقوق خانواده، حفاظت از کودکان، دادرسی کیفری و جرایم قانونی فدرال تجربه دارد و در هفت سال اخیر، علاوه بر وکالت، به عنوان دادستان امور جنایی نیز فعالیت کرده است.

او از سال ۲۰۰۳ به عنوان وکیل خانواده با دفتر خدمات حقوقی Boyd Jahani Barristers همکاری دارد.

طی دوران وکالت، او در امور اجتماعی و خیریه  از جمله انجمن قلب و سرطان و همچنین انجمن وکلای بریتیش کلمبیا همکاری های مستمر و متعددی داشته است.

از سایر فعالیت های اجتماعی و خیریه دلارام می توان از کلینیک حقوقی زنان، آگاهی رسانی در مورد مسایل مربوط به انرژی، دفاع ازحق برابری زنان، عضویت در هیات امنای بیمارستان سوری، و نمایندگی انجمن وکلا در شورای ایالتی نام برد.

دلارام جهانی در اول ژانویه ۲۰۱۸ به عنوان اولین بانوی قاضی ایرانی در دادگاه های بریتیش کلمبیا انتخاب و مشغول به کار شده است.

دلارام جهانی به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه مسلط  است و عضو چندین گروه اجتماعی می باشد.

سیستم قضایی بریتیش کلمبیا به دلیل تنوع، تجربه و دانش قضاتش یکی از بهترین های جهان است. رئیس قضات مکان هایی را که هر قاضی می بایست در آن خدمت کنند تعیین می کند تا نیازهای دادگاه را برآورده کند.