شهروند- سازمان بهداشت کانادا داروهای فشارخون و قلبی را که حاوی ماده ی والسارتان (valsartan) است و در مرکز تولید دارو Zhejiang Huahai  در چین تولید شده است، از بازار جمع می کند و از کسانی که این دارو را خریداری کرده اند تقاضا میکند که برای پس دادن و دریافت داروی جایگزین به دکتر معالج خود مراجعه نمایند.

 

 

ماده ی دارویی والسارتان  برای افرادی که فشار خون بالا دارند تجویز می شود تا از سکته ی قلبی در آنها جلوگیری به عمل آید. یکی دیگر از موارد مصرف این دارو کمک به بیمارانی است که به تازگی حمله ی قلبی یا ایست قلبی داشته اند. اما داروی والسارتان تولید شده در Zhejiang Huahai حاوی یک ناخالصی  به نام NDMA است که مصرف آن در درازمدت ممکن است باعث ایجاد سرطان شود.

سازمان بهداشت کانادا می گوید که جمع آوری این دارو که در این مرکز تولیدی ساخته شده است تنها حالت پیشگیری دارد و تا به حال هیچگونه شکایت و بیماری سرطان ناشی از آن گزارش نشده است و بیماران می توانند تا زمان دریافت نوع دیگری از والسارتان به خوردن داروی خود ادامه دهند.  بهتر است بیماران قبل از پس دادن دارو از این مهم اطمینان حاصل کنند که دارویی که در اختیار دارند جزو لیست فراخوانده شده باشد.

سازمان بهداشت کانادا در تلاش است تا مدت زمانی دقیقی را که این ناخالصی وارد داروی های ساخته شده در Zhejiang Huahai شده است به دست بیاورد و می گوید به احتمال زیاد از سال ۲۰۱۲ این ناخالصی وارد پروسه ی ساخت شده است.