شهروند- نخست وزیر بریتیش کلمبیا، جان هورگان، دیروز سه شنبه بعد از دیدار از مناطق آسیب دیده بر اثر آتش سوزی و قسمت هایی که همچنان درگیر آتش سوزی های گسترده هستند، اعلام کرد که شاید مردم این استان باید کم کم به این آتش سوزی ها عادت کنند و این نرمال جدید زندگی آنها خواهد بود.

 

هم اکنون ۵۶۵ مورد آتش سوزی در این استان بیش از ۲۰,۰۰۰ نفر را از خانه هایشان جابجا کرده است. مقامات این استان نگران این هستند که شاید برای مدت های طولانی این آتش سوزی ها ادامه داشته باشد، زیرا احتمال هیچگونه بارندگی در آینده ای نزدیک به چشم نمی خورد. هزاران آتش نشان از سراسر جهان به کمک این استان آمده اند و صدها نیروی نظامی کانادا نیز به این آتش نشان ها پیوسته اند. به گفته ی هورگان یکی از دلایل عمده ی این آتش سوزی ها تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره ی زمین است که گریزی از آنها نیست.

 

قبل از این آتش سوزی ها این استان مدت های زیادی با سیل ناشی از بارندگی های بسیار زیاد دست و پنجه نرم می کرد. تنها بخشی از این آتش سوزی ها مساحتی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مربع را در برمی گیرد.

بسیاری از شهروندان این استان از مقامات استانی به دلیل مواجهه با بحران عصبانی اند و می گویند که استان بریتیش کلمبیا در درخواست کمک و رسیدگی به وضعیت آنها سهل انگاری کرده است.