شهروند- دولت فدرال کانادا به رهبری جاستین ترودو، در تلاش است تا نگاه دقیق تری به استفاده سلاح گرم و مرگ بار در کانادا داشته باشد و در حال بررسی قوانینی برای ممنوعیت کامل سلاح گرم است. بر همین اساس، بیل بلر (Bill Blair) ، وزیر امنیت مرزی و کاهش جرایم سازمان یافته، بررسی قوانین مربوط به کنترل و ممنوعیت استفاده از سلاح گرم را به عهده گرفته است.

 

جاستین ترودو طی نامه ای رسمی از بیل بلیر خواسته است تا در این زمینه با وزیر امنیت عمومی رالف گودل (Ralph Goodale) همکاری کرده و سیاست ها و مقررات مربوط به کنترل تفنگ را تعیین نمایند.

این تصمیم مخالفانی هم دارد که ممنوعیت استفاده از سلاح گرم را به خودکشی دولت فدرال لیبرال تعبیر کرده اند. این تصمیم دولت لیبرال در پی تیراندازی ها  و کشتار اخیر در محله ی یونانی های تورنتو گرفته شده است و مخالفان این تصمیم می گویند که دولت لیبرال می خواهد آزادی و اختیار خیل کثیری از کانادایی ها را فدای اتفاقی نادر و افرادی بیمار کند.

اما جاستین ترودو می گوید که به کانادایی ها وعده داده است تا امنیت آنها را به طور کامل حفظ کند و برای  تحقق این وعده از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.