شهروند- براساس گزارشات یک مرکز تحقیقی در کانادا به نام Oceana Canada، کانادایی ها در نقاط مختلف این کشور غذای دریایی را که بابت آن پول پرداخت می کنند دریافت نمی کنند و تقریبا نیمی از انواع ماهی که در سرتاسر کشور به فروش می رسید دارای برچسب نادرست است.

 

به عنوان مثال وقتی برای خرید ماهی کاد، سالمون وحشی و یا باس راهی بازار می شویم ممکن است در ازای پولی که پرداخت می کنیم ماهی بسیار ارزان تری مانند catfish، Pollock و یا حتی ماهی مشهور به “ماهی اسهال آور دریایی” نصیبمان شود. “ماهی اسهال آور دریایی” یکی از انواع ماهی است که خوردن آن باعث اسهال، دلپیچه ، استفراغ و دل درد می شود و در بسیاری از کشورهای جهان مانند کره ی جنوبی، ایتالیا و ژاپن ممنوع شده است.

این مرکز تحقیقاتی می گوید که در بررسی های اخیر ۴۰۰ نمونه ماهی از خرده فروشی های واقع در ونکوور، ویکتوریا، تورنتو، اتاوا و هالیفکس جمع آوری شده است. از این ۴۰۰ نمونه ۶۰ درصد دارای برچسب اشتباه بوده اند به این معنی که مشتریان برای چیزی پول پرداخت کرده اند که واقعیت ندارد. محققان این مرکز می گویند که تقلب در غذای دریایی نه تنها از جنبه اقتصادی به افراد ضربه می زند، بلکه برای سیستم بهداشت و سلامت بسیار مضر است.