شهروند- علیرضا و کیران، زوج همجنس گرای ایرانی هندی، بعد از تحمل هفت سال سختی زیاد و آوارگی بالاخره در تاریخ سی ام آگوست ۲۰۱۸ وارد خاک کانادا شدند و زندگی جدیدی را آغاز کردند. علیرضا در سال ۲۰۱۱ به دلیل همجنسگرا بودن از ایران گریخت و برای پیوستن به کیران راهی هند شد. این زوج نتوانستند  در هند دوام بیاورند، زیرا در این کشور نیز تمام قوانین علیه همجنسگرایان است.

 

علیرضا و کیران بعد از ناامید شدن از هند راهی ترکیه شدند و در کمپ های مخصوص پناهندگان مستقر شدند. آنها طی سال های اقامتشان در ترکیه نمی توانستند کار کنند و سرانجام هم در اوایل ماه ژوئن سال جاری از یکدیگر جدا شدند. کیران برای درمان استرس شدید به استانبول فرستاده شد. علیرضا در این مدت نتوانست از او هیچ خبری بگیرد، زیرا بر اثر قوانین ترکیه همجنسگرایان نمی توانند با یکدیگر ازدواج کنند و به همین دلیل دارای رابطه ی قانونی نبودند. سرانجام یک گروه فعال در زمینه ی پناهجویان در ونکوور کانادا به کمک سه نماینده ی مجلس موفق شد تا از طریق قانونی پرونده ی این دو جوان را بررسی کنند. در اوایل ماه جولای پرونده ی پناهندگی آنها پذیرفته شد و این زوج در ۳۰ آگوست وارد ونکوور شدند. علیرضا و کیران مورد استقبال خانواده ای که اسپانسر آنهاست قرار گرفتند و می گویند از اینکه می توانند در کانادای مهربان در کنار شهروندان مهربان آن در صلح و صفا زندگی کرده و با یکدیگر ازدواج کنند بسیار خوشحالند و این بهترین حس دنیاست که تا کنون تجربه کرده اند.

نام کامل این دو جوان ذکر نشده است، زیرا خانواده هایشان از گرایش جنسی آنها خبر ندارند و ممکن است فاش شدن نام کامل آنها موجب دردسرهای زیادی برای آنها شود.