شهروند- استان انتاریو به شدت علاقمند به تجارت گسترده با آمریکاست و بزودی علامتی با نوشته ی ” open for business” در مرز انتاریو و آمریکا نصب خواهد شد. روز چهارشنبه وزیر بازرگانی، ایجاد مشاغل و تجارت انتاریو، جیم ویلسون، اعلام کرد که داگ فورد، نخست وزیر انتاریو، به وعده ی انتخاباتی اش عمل می کند و بزودی علامتی در مرز نیویورک و انتاریو نصب خواهد شد که به آمریکایی ها اعلام کند ما برای گسترش تجارت با آنها آماده ایم.

 

داگ فورد در مبارزات انتخاباتی اش بارها اعلام کرد که کاتلین وین و دولت لیبرال قبلی با اعمال مالیات بسیار بالا و افزایش نرخ آب و برق باعث کاهش رونق تجارت بین استان انتاریو و آمریکا شدند و او این آسیب را ترمیم خواهد کرد.

اما لیبرالها خلاف این را باور دارند. رهبر موقت حزب لیبرال انتاریو، جان فریزر می گوید که دولت محافظه کار فعلی استانی را به دست گرفته است که به لحاظ اقتصادی یکی از قدرتمندترین و بهترین های دنیاست. فریزر می گوید که رونق اقتصادی انتاریو از کشورهای عضو G7 و تمام استانهای دیگر بهتر است و هم اکنون پایین ترین نرخ بیکاری را در تاریخ دارد.

جان فریزر این رونق اقتصادی را مدیون خدمات کاتلین وین و دولت لیبرال قبلی می داند و می گوید که انتاریو همیشه برای تجارت با آمریکا باز و آماده بوده است و نیازی به نصب هیچ علامتی در مرز نیست.