شهروند- بر اساس اعلام سازمان آمار کانادا، استان انتاریو در ماه گذشته حدود ۸۰۰۰۰ شغل نیمه وقت را از دست داده است. این اتفاق بزرگترین  فقدان موقعیت های شغلی از سال ۲۰۰۹ تاکنون است. یکی از مهمترین دلایل این اتفاق می تواند نوسانات فصلی بازار کار باشد اما احزاب مختلف در انتاریو یکدیگر را بابت این مساله مقصر می دانند.

 

حزب محافظه کار حاکم معتقد است که آمار میزان مشاغل در انتاریو در زمان نخست وزیری کاتلین وین صحیح نبوده است و عدم مدیریت صحیح حزب لیبرال باعث این فقدان شده است. اما رهبران احزاب نیودمکرات و سبز می گویند که سیاست های غلط داگ فورد در تابستان باعث این روند کاهش موقعیت های شغلی شده است.

درصد بیکاری در انتاریو ۵.۷ درصد است و این میزان بیکاری هنوز پایین تر از درصد بیکاری در کاناداست که ۶ درصد می باشد. محافظه کارها معتقدند که بالارفتن میزان حداقل حقوق و دست مزد دلیل اصلی این کاهش مشاغل است و می گویند که اجازه نخواهند داد که سال آینده حداقل حقوق و دست مزد به ۱۵ دلار افزایش یابد.

اما نمایندگان احزاب دیگر می گویند این حقوق دلیل اصلی کاهش مشاغل نیمه وقت نیست و تنها نشان دهنده ی این است که حزب محافظه کار برنامه دقیقی برای ایجاد مشاغل کافی در انتاریو ندارد. تعداد مشاغل تمام وقت در انتاریو همچنان روند صعودی دارند و نسبت به سال گذشته حدود ۳ درصد افزایش پیداکرده اند.